Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kim90 schreef:Ik heb helaas geen goede foto's, en ik wacht even mijn smid af, die heeft er (sorry) voor mijn idee het beste oog voor, hij weet ook hoe ze er hiervoor uitzagen. Heeft ook klanten met hoefbevangen beestjes, waar ie speciaal beslag voor maakt.
Hij weet en kan zo ontzettend veel.
Dus heb bij hem echt het volle vertrouwen
Kim90 schreef:Joolien, ik vind de hoeven er ook bizar kort uitzien, zo kort zijn ze nog niet geweest. ze zijn ook zeker niet zo kort als bij mijn andere pony, vandaar dat ik denk dat ze te kort zijn. heb heklaas geen foto.
Joolien schreef:Kim90 schreef:Joolien, ik vind de hoeven er ook bizar kort uitzien, zo kort zijn ze nog niet geweest. ze zijn ook zeker niet zo kort als bij mijn andere pony, vandaar dat ik denk dat ze te kort zijn. heb heklaas geen foto.
Maar dan nog, als je pony al zo lang gevoelig loopt, en de benen ontlast, dan zou ik er evngoed even een dierenarts bij halen. Een ijzertje gaat het probleem namelijk niet verhelpen. De druk blijft dan hetzelfde.
Dus voordat je misschien onnodig een ijzer eronder zet, laat eerst de dierenarts komen. Want je pony heeft pijn.
Alleen vanvoor gezien hij achter geen probleem heeft (daar heeft hij ook niet zo'n voeten). Toen ik zag hoe hij met ijzers liep besefte ik pas dat hij al die tijd zonder ijzers toen zijn hoeven nog "gezond" waren eigenlijk ook al voorzichtig liep.
ofwel: de kwaliteit verschilt van paard tot paard. Het is niet direct iets 'engs'.
Jammer genoeg heeft hij met al zijn gegraaf nog geen goudmijntje aangeboord.