Duplo's of ijzers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo89

Re: Duplo's of ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:40

Ik heb je Pb gestuurd.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:19

Ik ben benieuwt of er inmiddels al wat veranderd is TS?

ZipTugwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 13:45

De pony moest aan ontstekingsremmers en dan opbouwen met ijzers maar heb hem nog niet opgebouwd. Ben opzoek naar een hoefsmid die regelmatig kan komen en natuurlijk bekapt in de omgeving van Rotterdam, Hoek van Holland. Er is dus eigenlijk vrij weinig gebeurd nog.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:51

ZipTugwell schreef:
Zij zei dat zijn achterhand te slap is en hij dan niet goed actief is waardoor dat voetje vast blijft haken in het zand en hij dus even een misstap maakt. Als ik hem actiever houd merk je er niets van. Maar ik zei ook tegen haar als ik begin met rijden voel ik duidelijk dat hij rechtsom de kleine voltes moeite heeft met dat achterbeen, vervolgens na 10 minuten merk ik hier niks meer van. Maar ik weet niet of het dan puur zwak is en hij na 10 minuten meer begint te tillen of dat hij pijn heeft en na 10 minuten door die pijn heen loopt. Ik vroeg ook om foto's maar het leek haar een beter idee om dit eerst aan te kijken met ijzers omdat hij niet kreupel loopt. Ook niet na de buigproef, en hij ook nergens gevoelig is of verdikkingen heeft. Ik zal morgen even foto's maken en een filmpje.

Ik zou me maar lekker bij het advies van de DA houden ipv dat van de zelfbenoemde hoefdeskundigen hier op bokt. :+

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 06:48

Of je nou kiest voor bekappen of beslaan het moet beide met een regelmatige frequentie gebeuren !
Zie te vaak dat paarden gewoon 10 weken op hun ijzers lopen of maar eens in de 10 weken bekapt worden .
Dat is veel te weinig
Alles valt of staat met goed en zeer regelmatig hoef onderhoudt .
Ben niet zo voorstander voor ijzers maar toch heeft die van mij voor een ijzertje nu en ze is serieus verbetert .
Voorheen werd ze ook elke 2/3 weken bekapt of in elk geval gevijld en steunsels bijgewerkt maar ze bleef wat gevoelig .
Nu elke 6/7 weken ijzers verleggen .
En ze gaat echt fijn
Wellicht symptoom bestrijding maar soms kun je niet anders .
Paard is weer blij ...
Rent en bokt ook weer in de weide en dat deed ze voorheen niet of nauwelijks

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 07:07

Ts misschien is het wat om een cursus natuurlijk bekappen te doen. Niet om het nu gelijk helemaal zelf te doen maar om er wat meer verstand van te krijgen. Zelf heb ik het jaren geleden gedaan en er een hoop van opgestoken. Omdat ik een paard met goeie voeten en een hele goeie smit had gehad kwam ik zelf niet verder dan uitkrabben en een beetje vet er op.