Paard zet voorbenen vóór elkaar.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:53

Bij mijn Fries kruising toentertijd was dit inderdaad een teken dat hij ataxie had, daardoor kruiste hij voor met lopen.

Als je zijn benen overkruist plaatste duurde het ook langer voordat hij dit corrigeerde.

Zie dit wel vaker bij Friezen maar ook bij haflingers enzo , kan ook aan de algehele bouw en beweging liggen, mijn oude haf die maaide bv een beetje net als trekpaard kim zeg maar, en dan plaatsen ze de voeten ook meer voor elkaar, dit zou vroeger zelfs gewenst zijn geweest doordat de paarden door deze manier van lopen beter over de kleine berg/wegen konden lopen en hier dus beter hun werk konden verrichten, klinkt heel logisch.

Zolan je paard er geen last van heeft zou ik me er niet te druk om maken, heeft je paard meer klachten san zou ik het eens laten onderzoeken.
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 04-02-16 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 22:54

Loes'sCorner schreef:
Bij mijn Fries kruising toentertijd was dit inderdaad een teken dat hij ataxie had, daardoor kruiste hij voor met lopen.

Als je zijn benen overkruist plaatste duurde het ook langer voordat hij dit corrigeerde.

Zolan je paard er geen last van heeft zou ik me er niet te druk om maken, heeft je paard meer klachten san zou ik het eens laten onderzoeken.

Wat voor klachten doel je dan op? Ik merk verder niets, nee.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:57

Sorry heb er boven nog wat bij gezet :-)

Klachten als in ietwat instababiel zijn, slechtere coördinatie , de benen test die ik net noemde, als je aan de achterkant zijn staart aan de zijkant wegtrekt zeg maar deukt hij dan meteen tegen of laat hij zich omvallen met de trekkende beweging mee enzo dit soort opvallende dingen.

Maar zoals ik boven al zei, het kan ook gewoon het ras zijn en zijn beweging :-)

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:01

Mijn pony deed dit ook, oorzaak lijkt tot nu toe slecht passende zadels te zijn en dus pijn. Heel sneu want ik kwam er pas na een tijdje achter. We dachten eerst aan een balansprobleem. Ze staat ook ietwat frans. Op het moment doet ze het gelukkig niet meer.

Ik vond het ook heel vervelend rijden trouwens. Is je pony wel eens nagekeken door bijv. Een osteopaat?

sannexbandit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:39

Mijn pony doet dit ook, geen idee wat de oorzaak is