Ervaringen F.R.A. rasp

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:21

Ik heb onlangs de rode versie (de grovere) gekocht en nu 1x gebruikt. Ligt goed in de hand, maar ik denk dat ik inderdaad ook nog een hoefstandaard koop/maak, want ik kreeg nu echt een lamme arm.
Valt me niet tegen qua gebruik, hoewel dat mooie afgeronde niet mijn doel is; meer inderdaad de kleine scheurtjes en stukjes wegwerken tussen de bekapbeurten door.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:02

Ik ben opzoek naar een goede rasp om de hoeven tussen de bekapbeurten bij te houden en om scheurtjes en flapjes te voorkomen. Welke rasp is dan het handigst te kopen? Een fijne of een grove?
Het merk maakt denk ik niet veel uit en ik las al dat een ronde fijner werkt dan een "vierkante".

Elfie

Re: Ervaringen F.R.A. rasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:31

Ik heb de fijne versie en dit werd me ook zo geadviseerd door de verkoper.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:12

SarahIlse schreef:
Ik ben opzoek naar een goede rasp om de hoeven tussen de bekapbeurten bij te houden en om scheurtjes en flapjes te voorkomen. Welke rasp is dan het handigst te kopen? Een fijne of een grove?
Het merk maakt denk ik niet veel uit en ik las al dat een ronde fijner werkt dan een "vierkante".

Ik zou een gewone rechte rasp kopen :+

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:38

Bij mij vloog met de eerste keer vijlen met de rode FRa rasp al meteen het vijltje van de houder. En dat gebeurt dus iedere keer. Hebben jullie daar geen last mee? Doe ik iets verkeerd of heb ik gewoon een defecte gekocht?

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:56

NathalietjeB schreef:
doe anders eens cursusje natuurlijk bekappen, maar ga niet zomaar wat aanmodderen met een rasp als je er eigenlijk geen verstand van heb

Want na een weekendje dode voeten kijken heb je écht wel verstand van :')

TS, vraag het aan je smid, wat verstandig is en of hij/zij het je wilt leren. Dat willen ze best doen als het nodig is, en misschien hebben ze nog wel een vijl voor je liggen :j

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:40

Ik heb normaal de S-rasp en de recht rasp en de cursus heb ik gehad. Ik had alleen zoveel positiefs gehoord over deze, dat ik dacht, laat ik hem dan maar kopen.
Maar tot zo ver dus als enig resultaat dat het raspje steeds uit de houder vliegt.

ah, haha, ik zie nu dat je reageert op de topicstarter! Maar het topic is al wat ouder, maar gezien het onderwerp perfect paste, heb ik hierin gepost in plaats van een nieuw topic te starten :+ .

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:43

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:02

Ik heb ook de rode en gebruik hem puur voor wat afronden tussen de bekapbeurten door. Dat gaat prima, en bij mij blijft het raspje netjes zitten.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:28

ik heb ze allebei en gebruik de gele het meest, is ook al aardig bot aan het worden
heb van de bekapster haat oude vijl gehad en ook die gebruik ik

vind ze idd erg duur ze gaan niet lang mee ze slijten erg hard, maar ben er wel blij mee ,geen kapotte handen ze liggen fijn in de hand en raspen fijn