aeolusnr1 schreef:Ik ben zelf ook hoefsmid, en tjaaaaa dit gebeurt wel eens vaker hoor, op zich niet echt iets waar je je zorgen over moet maken, dit komt wel weer goed.
Maar je zegt zelf dat jouw hoefsmid nog niet lang geleden de hoeven heeft bekapt, en dat is nu niet echt heel goed zichtbaar, want naar mijn gevoel is het eigenlijk dringend tijd om die hoefjes te bekappen.
De hoefwand is idd te lang doorgegroeid en die moet dus korter gezet worden, de wand lijkt me ook niet bijzonder stevig, dus mssn daar een beetje aandacht aan geven eventueel een suplement bijgeven en vooral meer beweging geven.
Mssn is het ook door het natte weer dat de hoefwand net iets zachter is, ...... maar het paard is zowiezo toch dringend aan een bekapbeurt toe.
Om dit te corigeren is het idd een noodzaak net iets meer van de steunsels af te halen, maar dat hangt natuurlijk ook van de stand van het paard af en dat zien we op deze foto's niet echt.
Is een beetje spijtig dat je dit nu voor hebt, is eigenlijk het gevolg van te lang gewacht te hebben om opnieuw te bekappen.
Ok het is vast goed bedoeld maar in ons geval helemaal niet van toepassing. Zoals je kan lezen is vorige bekapping niet zo lang geleden en de keer daarvoor was ook redelijk recent. Het dier is altijd tijdig bekapt, alleen op 6 maand waren we te laat bij de allereerste bekapping (dat is dus al 5 bekappingen geleden). Moet je me nou eens uitleggen hoe dat kan van te lang geleden.. Of moet de smid hier volgens jou elke 2 weken staan?
Waarschijnlijk zou dat beteren eens hij op hardere ondergrond kan lopen gezien ze nu enkel de weide hebben, dus ik vermoed dat vooral daar ons probleem zit.