xAnthea schreef:Goed dat je nu een nieuwe hoefsmid hebt (dat leid ik af uit je verhaal, klopt dat? Ik vind het een beetje warrig geschreven

). Zijn daar al foto's van genomen? Staat het paard nog steeds op dubbele lippen?
Ik hoop dat de eigenaar hier iets gaat ondernemen en wel onmiddellijk ook. 11 maanden kreupel staan, dat noem ik echt mishandeling... Als je slechte hoefsmeden hebt, heb je dat niet in de hand, maar dan laat je die niet opnieuw komen en zoek je naar oplossingen. Nu zie ik 2 hele lieve meiden op zoek gaan naar oplossingen die de eigenaar mogelijk niet gaat opvolgen... De eigenaar zou hier het topic moeten aanmaken.
Precies... ik ben ook een leaser, maar de eigenaar van die van mij neemt dingen zeker eens onder de loep als ik iets opbreng ter verbetering van de verzorging. Het is duidelijk dat niet alle leasers zo'n geluk hebben...

Wij gaan nu samen eens met hem praten, en we hopen dat hij misschien eens haar hoeven herbekijkt als wij beiden zeggen wat de toestand van haar hoeven nu echt met haar doet. Ik ga zeker dit topic meenemen om te laten zien wat anderen ervan denken.
Er is nu inderdaad een nieuwe hoefsmid, maar die heeft haar op de siliconen en (volgens mij, ik weet het niet volledig zeker, dus ik wacht even tot mijn nicht online is) dubbele lippen gezet. Voor de rest is het afwachten op de foto's van zondag. Of ze bij de x-rays ook de kogel erop hebben gezet, weet ik niet.
KellyDV schreef:1) Dat 2 lippen ijzer betere drukverdeling is is bullshit, dat doet een ijzer zonder lippen.
2) Direct een andere hoefsmid laten komen.
Op het filmpje zie ik een behoorlijk kreupel paard die dmv hoofd naar beneden doet probeert de voorbenen te ontlasten.
Platvoeten? Gewoon behoorlijk beroerd bekapt/beslagen. Die ijzers moeten er onder weg, dit is geen oplossing maar uitstelling. Blotevoets.
En dan door een goede hoefsmid laten bekappen. Ijzers kunnen er best weer onder over een tijd, maar eerst moet ze goed.
Ik zou heel graag de röntgenfoto's willen zien.
Nicht heeft de röntgenfoto's, dus dat wordt even wachten tot zij klaar is met haar examen van vandaag. Ik ga allensinds al eens proberen mijn eigen hoefsmid vast te krijgen, want ik weet dat hij super bekapt en niet meteen naar de ijzers grijpt. Het kan natuurlijk ook zijn dat dit een probleem is dat hij niet weet op te lossen, en dan zoek ik verder.
MiniMouse schreef:Ik zou alle troep onder die voeten er onder uit halen. Is alleen maar slechter geworden daardoor en zit totaal geen onderbouwing van de hoefsmid achter om dit er onder te zetten. Ja... De centen waarschijnlijk. Wat een prutser zeg!
Alles er onder uit en de natuurlijk laten bekappen lijkt mij hier in eerste instantie geen gek idee. Laat haar daar dan maar eens een tijd (paar maanden) op lopen.
Zeker als alles op de foto prima is, zie ik totaal geen reden voor apart beslag oid.
Laat haar ondertussen door Linda van Diepen eens nalopen op haar spieren/schouders/hals/nek/rug etc.
Zorg dat je paard zijn lijf gezond word.
Door alle aanpassingen in haar lijf om de pijn te compenseren, kan ik me niet voorstellen dat ze los en pijnloos in haar spieren en gewrichten zit.
Succes en sterkte
Zelf ken ik niet meteen natuurlijk bekappers in de regio, maar ze hebben wel een erg goede osteopaat laten doorkomen, dus het is nu afwachten of we hem kunnen overtuigen haar van deze ijzers af te halen.
Weet er iemand overigens wat het beste zou zijn voor revalidatie na het afhalen van haar ijzers? Weidegang of terug op stal? Ik heb er al eens over gesproken met de eigenaar van mijn lease, en aangezien wij dus 2.5 Ha hebben is het geen probleem Lola bij Lana (onze haf) te zetten voor een periode. Onze weide blijft overigens nog redelijk goed droog door de winter, zelfs als er eens een dikke sneeuwlaag komt opzetten.
Heeft er iemand nog verdere suggesties voor hoefsmeden die wat dichterbij wonen? Wij zitten in Bertem/Meerbeek, BE.