Losse wand, ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 19:10

Taucha schreef:
Wow, dat is geluk hebben, Aukelizzy! Fijn dat het maar zo'n "klein" stukje is dat los zat. Nu wel goed in de gaten houden of het niet doorschiet naar boven. Dus zeg maar wekelijks even heel goed schoonmaken met veel water en een badje met badedas of soda en daarna bv met een felle lamp en/of een spiegeltje kijken of het nog steeds aangesloten zit. Succes!

Jaa ik was ook zo opgelucht! Dank je voor de tips, ga ik zeker doen!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Losse wand, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:29

Is er ook een oorzaak gevonden worden? Bij mijn weten zijn dat er namelijk maar twee, schimmel/bacterie/beide of slechte bekapping. Moet je nog met iets behandelen?

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:34

Maak je je geen zorgen over de hoefstand? Ik zie heel erg ondergeschoven verzenen:
http://paardenhoeven.info/blog/2013/03/ ... en-hielen/
Precies dat losse stuk wordt omhoog/naar voren geduwd door de ondergeschoven stand. Het kan geen kant op?
Je kunt het al zien aan de groeilijnen van de hoef.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 21:19

Gypsy, hij heeft inderdaad een schimmel in zijn voet zitten. Het is nu een stukje opengehaald zodat ik het iedere dag schoon kan maken en kan behandelen. ( met koud geslagen honing ) En hij is van een zaagsel box overgegaan naar een strobox ivm de schimmels die in zaagsel/vlas etc zitten.

Floortz nee ik maak me geen zorgen om de stand van zijn voeten. Je hebt gelijk over de stand van zijn voeten, maar paard is door een rede zo gaan staan. Voet groeit vanaf boven nu mooi af, als we een x aantal maanden verder zijn dan zal zijn voet zo zijn als hij hoort te zijn. Paard wordt sinds kort beslagen door een van de beste smeden van Nederland dus ik vertrouw op hun werk.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:17

Mijn paard heeft ook last van een losse hoefwand, idd infectie in de hoef. Ze heeft het al zeker 2,5 jaar was er een jaar vanaf totdat de barst er weer zat. Gelukkig heeft die van mij een veel kleiner stuk dan die van jou, staat hierdoor ook niet op ijzers. Ik teer het nu elke dag om het dicht te houden en hoop dat het over een paar maanden ook weer over is.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 17:39

Ik weet het niet zeker wortelsussie maar volgens mij moet je het juist niet dichtsmeren. Mij is wijs gemaakt dat de schimmel die het veroorzaakt zonder zuurstof juist beter kan overleven. Weet niet helemaal meer hoe het zat, misschien iemand anders hier die weet hoe dat precies zit?

In ieder geval sterkte voor jou en je paard, het is echt een lastig probleem.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:00

Klopt smid zegt idd als je het na een tijd opeens gaat teren gaat het juist verder. Maar als je al schoon begint, dus direct na het bekappen en vanaf dan goed bijhouden hou je de bacterie eruit. Smid heeft namelijk alles eruit gesneden.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 19:21

Ahhh op die manier! Dat klinkt inderdaad logisch! Hoop dat bij jou paard alles goed herstelt!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:33

Dankje, hoop t ook. Paard heeft er geen last van zo klein is het maar het ziet er lelijk uit en is vervelend!!

Ook duimen voor jou dat je er over 4 maanden vanaf bent.