Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

bigone schreef:Voor dit een discussie word over de manier van bekappen en tussen de voor- en tegenstanders van ijzers. Ik ben tegen ijzers zolang het paard goed loopt, onze sportpaarden hebben altijd zonder ijzers gelopen, was het te glad dan melden we ons af. Vroeger toen ik bij de pony's reed hadden we bijna geen van allen hoefijzers, alles ging op blote voeten. Maar als een dier om wat voor reden dan ook tijdelijk op ijzers moet om de zool te ontzien en vooral om pijn te voorkomen zeg ik direct ja. En nogmaals, principieel zijn heeft zijn grenzen.
Arabesk schreef:Je ziet niet altijd wat aan de vacht. Onze ijslander heeft ook cushing maar verder geen uiterlijke verschijnselen. De merrie met cushing had wel een lange vacht. Beide hebben geen enkele hoefproblemen gehad tot noch toe.

Cowgirl schreef:Dan zou ik iemand bellen die meerdere schoenen heeft om te komen passen thuis. Kost je iets meer maar dan ben je wel gelijk klaar.