Opgezwollen pezen na rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:42

Galatino schreef:
@Cowgirl: we weten waarom hij zijn voorhand ontlast hoor :) Hij heeft artrose vanvoor. Toen hij net bij ons was, was het heel erg, maar nu hij veel meer beweging krijgt mankt hij eigenlijk niet meer. Maar ontlasten doet hij wel, wat eigenlijk ook logisch is.

Als een paard een been, of in dit geval beide benen ontlast, heeft hij gewoon pijn. Ik zou hier naar de da mee gaan en kijken of met dit paard werken nog wel paardwaardig is.

Ik zit even je geschiedenis terug te kijken, zijn er eigenlijk foto's gemaakt?
Ik hoop trouwens niet dat je weer aan het rijden bent gegaan?

Galatino

Re: Opgezwollen pezen na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 12:05

Het is nog niet echt beter, dus hij krijgt nu rust. Binnenkort komt de dierenarts, dan gaan we bekijken wat we ermee gaan doen en eventueel foto's maken. Omdat het nu al vroeg donker wordt staat hij wat meer op stal, en ik denk dat dat minder beweging krijgen er ook wel mee te maken heeft.

@Joolien: Het ontlasten van de voorbenen doet hij door zijn achterbenen redelijk diep onder zijn lichaam te zetten tijdens het grazen. Dan rust al het gewicht op de voorhand en zo probeert hij die te ontlasten. We proberen dit wel te beperken, door bijvoorbeeld zijn hooi niet op de grond te leggen maar in een hooinet te geven, dan staat er niet zoveel gewicht op zijn voorhand en zet hij zijn achterbenen ook niet zo ver onder. Het zijn allemaal kleine dingen die misschien raar klinken, maar het helpt wel! :)

Anoniem

Re: Opgezwollen pezen na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:30

Het geit dat je paard zijn voorbenen ontlast, wil zeggen dat hij pijn heeft. Dat kun je wel proberen te vermijden door kleine dingen, maar feit is dat de pijn blijft.