Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

), maar na het weekend ontsmetten we de hoeven nog een keer goed en starten we met de Hypozin!Zizipicoleo schreef:Bedankt voor alle reacties, wordt zeer gewaardeerd! Heb alles genoteerd![]()
Paardje stond bij haar vorige stalling veel in de weide, bij de huidige stalling zijn er helaas alleen (zand)paddocks beschikbaar. De boxen zijn er echter veel schoner, dus je zou toch zeggen dat de hoeven dan ook schoner/droger zijn... wellicht compenseerde de weidegang voor veel...?
UPDATE: gisteren zijn we weer bij de merrie geweest. De boel was mooi opgedroogd, wat een iets minder enge foto opleverde. (Was eergisteren inderdaad niet netjes van de smid dat hij ons niet even inlichtte, als hij gewoon had laten weten dat ze een beetje gebloed had, waren we wat minder geschrokken).
[ [url=m/RoJquI.jpg]Afbeelding[/url] ]
We hebben de stralen van beide achterhoeven ontsmet met spiritus (hier reageerde het paard niet op) en ingespoten met de verzorgingsspray die we al hadden. Daarna hebben we haar even op de bestrating aan de hand laten stappen en draven; kreupel liep ze niet meer, wel wat kort achter... hopelijk de onwennigheid van het blootsvoets lopen! Vandaag gaan we dit alles herhalen, en als het goed gaat even onder het zadel in de bak om te kijken hoe ze daar loopt. Ze was een beetje chagrijnig gister toen ze merkte dat ze alweer klaar was
Dit weekend hoeft ze even helemaal niks (we zijn er dan niet), maar na het weekend ontsmetten we de hoeven nog een keer goed en starten we met de Hypozin!
Neem aan gewoon 1x per dag aanbrengen...? Na hoeveel weken mag je wat resultaat waarnemen?

aeolusnr1 schreef:Ja dat zou naar mijn idee een mogelijkheid zijn, maar durf die diagnose zelf niet zomaar te zeggen hoor.
Ik ben zelf ook hoefsmid, maar zoals het er nu op je laatste foto uitziet is het volgens mij geen rotstraal.
Wat het ook is, maakt niet uit, maar er moet eerst een diagnose gesteld worden dan een gepaste behandeling en dan pas kan die straal weer gaan aangroeien, en dat zal een ruime tijd duren.
Ik wens je alvast succes toe.
We hebben dus eerst de hoeven schoongemaakt en ontsmet (heb het met een wattenschijfje zo diep mogelijk in de straal proberen te krijgen). De kreupelheid was gelukkig weggebleven, dus rustig gereden. Daarna wederom schoongemaakt en ontsmet, en toen voor de eerste keer Hypozin aangebracht. Dit alles bleek nog lastig, aangezien de merrie zo hengstig was als maar kan en bij iedere ruin die ze zag de boel onderpiste
), maar dit lijkt eigenlijk niet op 'onze' hoeven... Die hebben geen uitstulpingen... misschien lijkt dat op de foto's zo door het aangekoekte zand op de hoefballen? Op die manier ziet het er inderdaad wel bloemkolig uit