Ontsmettingsmiddel voor mok.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:27

nt dry is een poeder in een spuit superspul en geen chemicaliën. lees er wat over op www.hoofwear.com !

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:16

En mokcure pillen?

Britta31

Re: Ontsmettingsmiddel voor mok.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 12:45

Het gaat met mokthee super.De mok is bijna weg.

8nnemiek

Re: Ontsmettingsmiddel voor mok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:55

+:)+

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:01

Een van onze paarden is proefkonijn voor een nieuwe mokzalf van Equicrown, het merk dat ook van die compressiebandages maakt. Onze merrie had aan vier benen zeer zware mok a.g.v. een bijna niet onder controle te krijgen huidschimmel. De huidschimmel hebben we noodgedwongen laten uitwoekeren (vaccineren, imaverol en alles ontsmetten: het hielp allemaal niets), de weerstand opgekrikt en toen gaan smeren met de droogzetter Orbenin (iets duurder, maar deze werkt in tegenstelling tot vele andere droogzetters 24 uur). Helaas gaf dit niet helemaal het gewenste resultaat. Toen belde onze DA of ik deze zalf wilde uittesten.
Om een lang verhaal kort te maken: super fijne zalf! Merrie heeft na 1,5 week 2x daags smeren, nog een paar hele kleine actieve mokplekjes. Toen we begonnen had ze aan vier benen enorme plekken.
Voordeel t.o.v. droogzetter is in mijn ogen dat deze zalf geen antibiotica of cortico-steroïden bevat, ik gebruik liever geen van beiden.