Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Phen schreef:De hoefsmid heb ik gebeld. Hij kan op dit moment natuurlijk niet heel veel doen. Hij zegt dat ik toch de dierenarts moet vragen langs te komen zodat hij wellicht antibiotica kan krijg, zodat hij van binnenuit ook 'schoon' word. Hij vond wel dat m'n paard ondertussen al wat beter had moeten gaan lopen als het enkel een kneuzing was. Op dit moment adviseerde de hoefsmid om te gaan weken met soda (op dit moment staat mn paard in een emmer), jodium erop te doen, het liefst nog watten en dan vasttapen en op stal zetten. Ik heb de stal voor hem schoongemaakt, dus daar kan hij vanacht in.
Viel mij wel op dat de hoef op dit moment niet echt warmer is dan de rest van z'n hoeven.
Morgen laat ik de dierenarts langskomen. Mijn hoefsmid belt morgen nog even om te vragen hoe het gaat, gaat het dan nog steeds niet goed, dan komt hij woensdag langs.

Phen schreef:Hij is vooral heel dapper want hij is helemaal niet van dingen met mensen doen op de grond. Onder het zadel is het 't braafste paard dat ik maar kan wensen. En ja helaas al erg dik in z'n vacht, van mij mocht het wat later komen.
Cowgirl, is er bij jou ook uiteindelijk een hoefzweer gekomen? Ik bedoel, dus ondanks alle maatregelen die je direct ondernomen hebt?
Ingeënt: check