Wat is er mis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marisje2003

Re: Wat is er mis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 15:40

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 15:41

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:43

Nee, buiging al helemaal niet, heeft te maken met ruggebruik (niet zo ervaren met VD).
Voor de laatste keer zeg ik dit nu, zoek een instructeur! En als je daar geen geld aan wilt uitgeven niet aan VD beginnen!

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 15:44

liliekska schreef:
Nee, buiging al helemaal niet, heeft te maken met ruggebruik (niet zo ervaren met VD).
Voor de laatste keer zeg ik dit nu, zoek een instructeur! En als je daar geen geld aan wilt uitgeven niet aan VD beginnen!

Ik zat daar naar te zoeken voor eem vriendin..

Maar, ik zal de jambette willen doen.. er staan handige tips in hoor!

ik weet niet eens of ik les mag nemen daarin

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:47

marisje2003 schreef:
RaafSmits schreef:
Het klinkt alsof de pony's jullie wat zat zijn.
Jullie zitten in ieder geval niet op een lijn.
Wat je beschrijft klinkt als de Shetjes in Slagharen vroeger.....waar jan en alleman maar op gezet werd en mee weg moest.

Er zijn honderd en een dingen te bedenken die je wél kan doen als 12 jarige met een Shet.
Ik zou me daar op richten.
Beetje jammer dat jullie dat niet zelf kunnen bedenken als de pony's zo reageren.

ik snap je niet helemaal! :(

Jullie willen leuk rijden.....beetje springen.......penny dingen.
( Wat ik ook best snap!! en heel normaal is gezien jullie leeftijd)
Maar jullie pony's geven door dit gedrag aan daar niet zo voor in de stemming te zijn.
Mogelijk ben je inmiddels al echt te groot voor de Shetjes, of willen jullie te veel/ te wild??
Het klinkt in ieder geval als of jullie enthousiaster zijn over jullie bezigheden met de pony's als de pony's zelf, en dat is jammer.
Ga eens op een andere manier met ze werken, zoals hier boven al is aangegeven.
VD bijvoorbeeld.
Dat zorgt er in ieder geval al voor dat je een goede band met de dieren moet opbouwen wil je iets voor elkaar krijgen, en je kan het zo ver uitbouwen als dat in de mogelijkheid van de pony's ligt.
Paarden zijn leuk.......ook als je er naast staat/loopt.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:49

Als je geen les mag nemen niet aan VD beginnen. Jambette kan je ook verkeerd aanleren waardoor je pony er elke keer misbruik van maakt en als ie er eenmaal misbruik van maakt is dat heel moeilijk af te leren. Als ik zo de uitleg van bijvoorbeeld steigeren lees op die site is dat niet helemaal de manier om je pony steigeren aan te leren, en al helemaal niet een veilig commando.

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 15:51

Ik zou er niet op willen rijden maar mennen.

VD is dus niet handig volgens hierboven.
Er is weinig aan te doen..
Inpricipe wil ik alleen maar lol hebben met de pony's en anders hele makkelijke VD doen zoals kusje geven.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:34

marisje2003 schreef:
Ik zou er niet op willen rijden maar mennen.

VD is dus niet handig volgens hierboven.
Er is weinig aan te doen..
IN PRINCIPE WIL IK ALLEEN MAAR LOL HEBBEN MET DE PONY'S en anders hele makkelijke VD doen zoals kusje geven.

Misschien is het een idee om aan te geven bij de eigenaar wat je graag wilt en laten zien hoe serieus je daar in bent.
Als ik ponymeisjes over de vloer kreeg die al tevreden waren met lol en kusjes van de pony's zou ik ook bij mezelf denken; zolang de dieren het goed vinden zál het allemaal wel.

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 18:18

Daar zal ik zelf ook heel blij mee zijn... want, Het gaat niet alleen maar om rijden. Maar, om plezier met je pony!

Zelf vindt ik rijden minder leuk dan het borstelen en mennen ;)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:23

Je hebt twee topics geopend vandaag met dezelfde strekking. Zoek Hulp van een volwassen instructeur en neem dat serieus. Als je te groot bent voor je pony houdt het rijden op maar je kunt er nog wel andere leuke dingen mee doen. Maar zoek begeleiding voordat er ongelukken gebeuren!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:56

Omdat dit topic verkeerd geplaatst is en er al een topic is waar om tips gevraagd wordt (zie openingspost), ga ik op dit topic een slotje plaatsen.