het lijkt me een beetje een raar verhaal, normaal kan je altijd de straal een beetje bijsnijden , maar wij kunnen natuurlijk van achter onze pc de werkelijke toestand niet echt zien natuurlijk.
Als de toestand zo erg is zoals jij het beschrijft, zijn er ofwel fouten gemaakt bij het bekappen, of is er echt iets mis met de aangroei van de nieuwe en gezonde hoefwand, of is er om één of andere reden teveel slijtage geweest. Al deze punten eens zorgvuldig overlopen en zo trachten te achterhalen wat de reden is van deze extreme toestand.
Maar er is geen enkele reden te noemen dat ijzers onder de hoeven plaatsen echt slecht is, nee sommige paarden zijn daar net echt beter mee.
Je kan idd zeggen het is niet natuurlijk, waarom loop je dan zelf ook niet heel de dag door op blote voeten ?????
Het is altijd een beetje afwegen wat doe ik met mijn paard, hoe gevoelig is mijn paard, hoe snel groeit de hoef aan en wat is de kwaliteit van het hoorn, ........mssn zijn er nog andere mogelijke oorzaken, ooit hoefbevangen geweest en dergelijke, ....
er is niks mis met een goed geplaatst ijzer er onder.
Ik ben net terug van een week Ardennen te paard, dagelijkse tochten van 40km 5dagen achter elkaar, ik wil het die naturals zien doen die zonder ijzers lopen, No way.