Maris89 schreef:Een paard kan wel wat hebben hoor.
Niet zo veel dus... Paarden kunnen veel slechter tegen de hitte als mensen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ufurio4e schreef:Ik vraag mij af waarom je met die temperatuur niet over de weg kan ivm de hoeven afgezien van het feit dat het beter is voor het lichaam om niet te gaan rijden.
Aangezien een ijzer eronder doen warmer is als het asvalt
Maris89 schreef:SindyKaya schreef:Niet zo veel dus... Paarden kunnen veel slechter tegen de hitte als mensen
Paarden kunnen júist beter tegen de warmte dan mensen omdat ze meer zweten.
Maris89 schreef:SindyKaya schreef:Niet zo veel dus... Paarden kunnen veel slechter tegen de hitte als mensen

eilleen333 schreef:Ufurio4e schreef:Ik vraag mij af waarom je met die temperatuur niet over de weg kan ivm de hoeven afgezien van het feit dat het beter is voor het lichaam om niet te gaan rijden.
Aangezien een ijzer eronder doen warmer is als het asvalt
Voor de hoeven kan het op zich wel. Het probleem is alleen dat het asfalt veel hitte afgeeft. Het paard krijgt hitte van boven door de zon, van onder door het asfalt en de omgeving is ook erg warm, waardoor hij door zweten geen hitte kwijt kan. Dit in combinatie met arbeid, door de spieractiviteit ontstaat er nog extra warmte door verbranding, is een beetje een slechte combinatie. Hij maakt warmte, maar kan het nergens kwijt.