aeolusnr1 schreef:Ik vind het een heel raar verhaal hier.
Je zegt dat je het dier al van jongs af hebt en dat het toen ook al een afwijkende stand had.
Ik begrijp gewoon niet dat dit het werk is van een hoefsmid, voor mij lijkt het echt op het werk van een amateur echt een prutser.
Zeker toen het paard in zijn opgroei was zou je dit helemaal hebben kunnen corrigeren, nu is het stukken moeilijker maar het kan nog steeds, maar brengt dan idd wel even periodes van enige spanning op de pezen met zich mee, maar zowel de linker alsook de rechter voet daar zijn de hielen veel te hoog gelaten, maar extreem bij de rechter voor.
Dit is dus het resultaat, van slechte behandeling, zowel van de hoefsmid maar ook van jou als eigenaar.
Mssn wist je niet beter maar dat is natuurlijk een spijtige eindconclusie.
Haal er een goede smid bij zou ik zeggen, en eventueel in samenspraak met een dierenarts want soms is een kleine insnijding in één van de pezen een hulp bij het weer correct zetten, maar die hoeven zijn nu niet correct bekapt.
Ze zijn zelfs niet horizontaal correct bekapt als je ze van voren af bekijkt.
tot 4.5 jaar heeft hij in de opfok gestaan.
ik mocht hier als eigenaar enkel aan het hek de weide in kijken.
Verder werd alles door de opfok geregeld zoals smid en entingen.
ik ben in die eerste jaren er ook nooit bij geweest.
Ook denk ik dat hij idd in die tijd niet goed bekapt is.
Hij is heel bang voor de hoefsmid en werd toendertijd ook gesedeerd.
Hij is nu nog steeds heel bang voor de hoefsmid maar degene die ik nu heb neemt er echt de tijd voor en is heel rustig en fijn met hem.
Ik vind dat ik het mijn huidige smid niet kan verwijten.