listiglistje schreef:gemiddeld 3 x per week 45 tot 60 minuten, alleen dressuurmatig (hooguit paar x per jaar bosritje).
Geen vaste dagen/schema, maar altijd 1 of 2 rustdagen ertussen ivm herstel/spieropbouw
Als ik wedstrijd heb of voor een wedstrijd, dan rijd ik 4 x per week, maar dat is hooguit 13 x per jaar
Ik start mijn paard ZZL, maar in training neem ik LT/Inter I oefeningen mee.
Start ook ZZ-licht, en heb een vergelijkbaar schema, namelijk 3 a 4 keer per week erop, waarvan 1 of 2 keer 45 minuten wat zwaarder trainen en 2 keer beetje basis trainen (dit kan ook korter duren, dus 30 min ofzo).
Verschil is dat ik op de andere dagen niet helemaal stilzet, maar longeer aan de dubbele longe. Soms heel kort of veel stappen, soms wat meer kilometers, en ik wissel ook altijd af. Dus ene keer neus over de grond, andere keer diep/rond, andere keer neusje eruit of wat hoger instellen. Soms vervang ik het longeren of rijden eens door een rondje buiten stappen, of heel soms een dagje vrij

Ik train zowel kracht, lenigheid als cardio. Ik probeer hierin zelf ook voor haar afwisseling te bieden. Bv ene keer veel oefeningen in stap meepakken, andere keer veel galop en hierin volte's vergroten en verkleinen met tempo wisselingen.