Paarden met lange platte hoeven, niet van mij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:15

Als die mw wel een naam weet, kan je daar weer mee verder.
Ik zat er ook al te denken : Misschien is of was het de gezondheid van de eigenaar.
Weet je , als die man er zelf niet bij woont, is er vast iemand die daar in de buurt wel zijn telefoon nummer heeft voor het geval er iets gebeurt. Gewoon ff vragen hier en daar.

En als die mw wel een naam weet, ff in het telefoonboek kijken in de buurt van waar je denkt dat tie woont. Niet meteen instanties inschakelen.
Das zo flauw ! Zeker als die man er altijd goed voor is.
Misschien zit de man met zijn handen in het haar en is de man wel al zijn tijd kwijt om een ander plekje te zoeken als hij binnenkort zijn wei kwijt is.

juliedo24

Re: Paarden met lange platte hoeven, niet van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:19

144 bellen is een beetje overdreven ja, maar mailen om om raad te vragen kan toch geen kwaad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:20

Ik zou inderdaad even wat rondvragen in je omgeving, misschien dat iemand bij de plaatselijke rijvereniging/ponyclub hem kent? Of je kan een paar hoefsmeden in de omgeving bellen, als ze eerder wel netjes op de voeten stonden zullen ze toen gewoon bekapt zijn, dus er zal een hoefsmid zijn die ze kent.

En verder 'gewoon toe aan een bekapbeurtje' vind ik wel een understatement, hier moet echt wel snel een keer actie ondernomen worden. Maar ik zou het inderdaad wel proberen via de eigenaar te regelen als ze er verder altijd goed bijstaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:24

Daphne__ schreef:
In dit geval zou ik direct 144 bellen en de eigenaar niet eens meer een kans geven.... :n

Kortzichtig.... Is hier in het dorp gebeurt. Man bleek met een beroerte in een verzorgtehuis terecht gekomen. Familie wist niet dat ie pony's had...

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:26

Ze heeft toch gemaild om advies te vragen, niet om een melding te doen.. Lijkt mij prima, zij hebben hier vaker mee te maken en weten hoe te handelen. Je geeft aan dat het erg lastig is met de man in contact te komen, dus volgens mij ben je goed bezig. Wat je wel zou kunnen doen is ook naar hem blijven zoeken. Ik snap wel dat het in een stad als den haag heel anders is dan hier in een dorpje, waar iedereen elkaar kent. Succes er mee, en hopen dat je het goed kunt oplossen!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:30

Gypsy schreef:
jeetje, je kan het toch eerst gewoon aan die man vragen?

Dat is dus net het probleem... Soms moet je het topic eens doorlezen vooraleer een reactie te geven.

Ik zou ook proberen om de gemeente te bellen of er langs te rijden en hen het verhaal te doen. Hen uitleggen dat je de gegevens enkel nodig hebt om die man te helpen en hem uit te leggen dat zijn paardjes wel een hoefsmid nodig hebben.

Succes met de zoektocht!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:09

LadyMadonna schreef:
Daphne__ schreef:
In dit geval zou ik direct 144 bellen en de eigenaar niet eens meer een kans geven.... :n

Kortzichtig.... Is hier in het dorp gebeurt. Man bleek met een beroerte in een verzorgtehuis terecht gekomen. Familie wist niet dat ie pony's had...

Kortzichtig, of perongeluk over het stukje heen gelezen dat TS de man kent en hij al 25 jaar goed voor zijn dieren zorgt. Dat gebeurd soms :j

Maar wat hadden ze in het geval wat jij hierboven zegt anders moeten doen dan? Als je niet weet wie de eigenaar is en familie niet weet dat hij pony's heeft, dan gaat een papiertje op de omheining hangen ook niet helpen. En de dieren moeten toch gewoon verzorgt worden, ook als de eigenaar dat niet meer kan?

Als TS 144 belt en gewoon zegt dat ze de man kent, hij normaal goed voor zijn dieren zorgt, maar de paarden nu nodig bekapt moeten worden maar ze niet weet waar hij woont... En er misschien wat aan de hand is, dan nemen ze de paarden heus niet per direct in beslag.
Maar zij weten wss wel hoe ze achter de eigenaar kunnen komen.

En als iemand al zo lang goed voor zijn paarden zorgt, dan lijkt het naast dat die paarden gewoon zsm bekapt moeten worden, ook hoognodig dat er iemand gaat informeren hoe het met de eigenaar is...

Want laten we eerlijk zijn, als deze man 25 jaar paarden heeft, zou hij dan niet zelf weten dat ze bekapt moeten worden? Heeft hij daar een briefje op de omheining voor nodig? Lijkt me eerder een teken dat de eigenaar al langere tijd niet geweest is en er wellicht iets ernstigs aan de hand is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:57

Af en toe een praatje maken is iets anders dan kennen. Het gaat me erom dat je zegt dat je de eigenaar niet eens meer een kans zou geven

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:15

Daphne__ schreef:

Vind ik wel een beetje kort door de bocht als het paard verder prima verzorgt word. Bij ons liep een paard laatst ook een beetje te lang, maar die persoon had een overlijden in de familie gehad en vanalles aan zijn hoofd, hoeven groeide hard dus zag er al gauw niet meer uit. Iemand heeft hem gezegd dat het wel wat lang was, hij realiseerde dat het hem ontschoten was en 2 dagen later stond de smid gewoon op het erf, kan een keer gebeuren. Als je contact op kan nemen met die man gewoon ff doen, als dat echt niet lukt is de dierenbescherming natuurlijk wel het enige echte alternatief.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:23

Ik zou daar in de straat her en der wat aanbellen en informeren of iemand weet waar de eigenaar woont. Misschien is er idd wat gebeurd of ligt de man in het ziekenhuis en weet de plaatsvervanger helemaal niet dat ze naar de smid moeten.
Ik zou er niet omheen draaien en rechtuit zeggen dat je niet anders weet dan dat de paarden er pico bello bijstaan maar dat het nu opviel dat ze zulke lange voeten hebben en dat je je zorgen maakte om zowel de paarden als de eigenaar.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:28

Ik zou denk ik ook gewoon wat huizen aanbellen er is vast een buurtgenoot die wel weet waar hij woont of wat de naam is. En dan gewoon concreet zeggen dat je je zorgen maakt om de voeten van dat beestje

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:34

Misschien aanbieden te helpen bij de smid?
Oordelen is vaak gemakkelijker dan een helpende hand bieden, maar wel een stuk prettiger voor de betrokkenen ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:09

Urielle schreef:
Ik zou daar in de straat her en der wat aanbellen en informeren of iemand weet waar de eigenaar woont. Misschien is er idd wat gebeurd of ligt de man in het ziekenhuis en weet de plaatsvervanger helemaal niet dat ze naar de smid moeten.
Ik zou er niet omheen draaien en rechtuit zeggen dat je niet anders weet dan dat de paarden er pico bello bijstaan maar dat het nu opviel dat ze zulke lange voeten hebben en dat je je zorgen maakte om zowel de paarden als de eigenaar.

Dat ja, ik snap niet waarom je hier 144 voor moet bellen, die zullen namelijk niet veel meer kunnen om de eigenaar te achterhalen dan jij zelf kan. Dit is toch een kleine moeite?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:11

Maar, je zegt dat je die boer kent. Hele aardige man etc. etc. Waarom spreek je dan niet gewoon die man aan en geeft aan dat ze een hoefsmid nodig hebben?

Of heb ik iets gemist?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:16

MyHorseGirl schreef:
Maar, je zegt dat je die boer kent. Hele aardige man etc. etc. Waarom spreek je dan niet gewoon die man aan en geeft aan dat ze een hoefsmid nodig hebben?

Of heb ik iets gemist?

Euh, ja je hebt wat gemist. :Y)

Namelijk dat TS niet weet hoe en waar ze de boer kan vinden.

Geeft niet, tis vrijdag :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:16

Gelukkig zijn er al legio goede tips gegeven om die man op te sporen.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:18

Amaris schreef:
MyHorseGirl schreef:

Of heb ik iets gemist?

Euh, ja je hebt wat gemist. :Y)

Namelijk dat TS niet weet hoe en waar ze de boer kan vinden.

Geeft niet, tis vrijdag :+

Oh haha sorry. :+ Het is inderdaad een lange week geweest. Misschien weten inderdaad mensen in de omgeving waar hij woont, zal vast niet heel ver zijn.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 12:30

Idd, ik weet niet hoe ik hem kan bereiken. Zou ik heel graag doen! Ik ga zeker proberen uit te zoeken hoe ik met hem in contact kan.komen. Er lag wel voer op de grond maar dit lag voor het weiland en niet er in.. Misschien dat hij zelf geweest is, misschien een familielid, maar er is iemand geweest.. Gewoon een lastige situatie waarin ik de beste keuzes wil maken.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:44

Zo van de foto's zien die hoeven er naar mijn maatstaven ontzettend beroerd en verwaarloosd uit.
Maar om nou meteen 144 op iemand z'n dak te sturen terwijl de paarden er verder prima uit zien...

Probeer inderdaad éérst door aanbellen/rondvragen in de buurt waar de paarden staan er achter te komen waar de eigenaar woont. Dan ben je al een belangrijke stap verder.
Dan die er op aanspreken op een tactische wijze, dat lijkt me beter dan meteen een Dierenpolitie in te lichten in dit geval. Doet hij niks er mee/aan kun je dat alsnog doen,toch?

Dat er absoluut wel op korte termijn iets aan moet gebeuren lijkt me duidelijk. Wellicht is de eigenaar zich daar niet helemaal (meer) van bewust?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:50

Even (via de reeds gegeven tips) uitzoeken wie die man is en waar hij woont. Ik zou contact zoeken en bijvoorbeeld vertellen dat mijn hoefsmid binnenkort weer komt, of die zijn paarden ook even moet dan, omdat die ook wel aan een beurtje toe zijn en dat je dan eventueel wel even wil helpen, iets in die trant zonder onfatsoenlijk, veroordelend of aanvallend te zijn.
Dan doe je het netjes denk ik.
Succes!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 13:02

Ik weet inmiddels wel hoe het pad heet waar de paarden aan staan. Verder word ik er helaas nog niet wijzer van.

Edit; IK HEB EEN NAAM! Nu nog een tel nr..

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:18

joshi_lotus schreef:
weet je wanneer de eigenaar voert etc? Want dan kon je een x langskomen en hem er vriendelijk op aanspreken dat de hoeven een x gedaan moeten worden. Die man heeft vast geen benul hiervan en kan je hem aan het denken zetten, ik denk ook niet dat hij boos reageerd aangezien hij zo vriendelijk is! :)

Volgens mij is de eigenaar van geen kwaad bewust omdat de paarden er altijd goed er uit zien

Zelf vind ik de hoeven zwaar verwaarloosd.

Op Google maps kan je het opzoeken en dan staat het adres er ook gelijk bij.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:26

LoveUggs schreef:
Ik weet inmiddels wel hoe het pad heet waar de paarden aan staan. Verder word ik er helaas nog niet wijzer van.

Edit; IK HEB EEN NAAM! Nu nog een tel nr..

Goed bezig!
Dan is dat nummer ook wel te vinden!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:30

Oef, deze hoeven zijn inderdaad veel te lang :oo Ik ben benieuwd TS! Dat telefoonnummer kan niet moeilijk zijn!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 13:36

Ik heb zijn zoon gevonden op Facebook. (Vriend van vriend)

Aangezien de eigenaar van de paarden al een jaar of 80 is ga ik er van uit dat deze geen Facebook heeft en misschien zelfs wel alleen een huis telefoon.
Ik heb nu contact opgenomen met zijn zoon.

Heb het bericht heel vriendelijk gehouden maar wel duidelijk gemaakt dat het niet goed is voor de paarden en er echt op korte termijn wat mee moet gebeuren. Ik heb vrijwel meteen een reactie terug dat hij het er vanavond meteen over gaat hebben met zijn vader!
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 29-05-15 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt