kreupelheid, schouder of onderbeen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 11:30

kwii schreef:
Goed overleg met een DA die de oorzaak niet weet? Dat het goed is gegaan, daar heb je écht geluk mee.

Die da wist wat er is gebeurt etc. ze zijn van dezelfde kliniek en hebben dus met zn 3e ik, behandelende da en de da van het insemineren, overleg gehad. hij heeft dus ook het dossier gelezen en de foto's gezien

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 11:31

Sonja schreef:
Zamba schreef:
Mijn instructeur denk dus ook dat het in de schouder zit, zelf durf ik het niet helemaal te zeggen, maar oc en ocd kunnen ook in de schouder voorkomen. alleen zijn hier geen foto's van gemaakt.
ik wacht de foto's van de kogel even af. de kogel is rondom gefotografeerd, tuurlijk is er dan nog een kans dat het er niet op staat maar lijkt me wel kleiner. ik wil de foto's op school ook graag even laten zien, kijken wat hun ervan zeggen.
Doe namelijk Dierenartsassistente paraveterinair, dus hebben ook Da's op school lopen ;)

Hoezo wacht je de foto's van de kogel af? Die zijn toch 2 jaar geleden al gemaakt?
Of heb je 'r toch nog opnieuw op de foto laten zetten nu?
Sorry, je bent me nu ff kwijt...

ik heb de oude foto's opgevraagd

Zamba

Re: kreupelheid, schouder of onderbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 11:35

maarja weetje jongens, ik post dit wel op een ander forum.
hier op bokt krijg je toch altijd negatieve antwoorden, en iedereen is hier altijd de dombo.
niet alleen op dit maar ook op topics van anderen word altijd zo onbelangrijjk gereageerd.

mijn vraag was weten jullie aandoeningen?
en wat krijg je hier van antwoorden:
- dom dat je ze de wei op gooit
- dom dat je ze laat dekken
- dom dat je 2 jaar niks hebt gedaan

Iedereen is hier altijd de dombo, maar er word nooit eens reëel gedacht en gevraagd.
Erg jammer..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:37

Zamba schreef:
hier op bokt krijg je toch altijd negatieve antwoorden, en iedereen is hier altijd de dombo.
niet alleen op dit maar ook op topics van anderen word altijd zo onbelangrijjk gereageerd.

Wat wil je horen?
"Jeetje, wat rot dat ze al 2 jaar onverklaarbaar kreupel is, maar heel erg begrijpelijk dat je haar hebt laten dekken. Prima keuze! +:)+ "

Een paard dat met wijken kreupel is, zou je niet eens naar de rug laten kijken? ;)

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 11:42

Joscaa schreef:
Zamba schreef:

Wat wil je horen?
"Jeetje, wat rot dat ze al 2 jaar onverklaarbaar kreupel is, maar heel erg begrijpelijk dat je haar hebt laten dekken. Prima keuze! +:)+ "

Nee dat hoef ik niet te horen, maar ik hoef zowiso jullie mening over het wel of niet laten dekken niet te horen, waarom? omdat dat niks te maken heeft met mijn vraag. Daarnaast zou er eens doorgevraagd kunnen worden waarom het dan gedaan word. en als ik dan zeg dat ik dit met 2 da's en de hengstenhouder heb overlegt. en ook kennisen en andere mensen in de paardensport er geen probleem in zien dit laten rusten.
het enige wat ik vraag is naar mensen met ervaring hiermee of mensen die denken een probleem te zien waar het aan zou kunnen liggen zoals de banden in de kogel, oc/ocd, misschien iets in de spieren oid. naar dat soort dingen ben ik opzoek. nee maar wat halen bokkers dan aan? dat het dom is om dr op het land te gooien en er te laten dekken >;) %)

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 11:45

Joscaa schreef:
Zamba schreef:
Een paard dat met wijken kreupel is, zou je niet eens naar de rug laten kijken? ;)

Kijk daar heb ik meer aan. er is een giropractor bij geweest voor de behandeling (http://www.minnekevanduijn.nl/www.minne ... /Home.html). zei is dus DA en chiropractor (zonder DA mag je geen chiropractor worden) en zei heeft toen niks in de rug kunnen vinden.
maar zou het zeker mee kunnen nemen

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:24

Excuus daarvoor. Maar is nu nog kreupel aan de kogel? Of ben je weer terug bij de oude kreupelheid.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:37

En foto's van de rug? Atrose, kissingspines? Op' t land gooien ben ik verder niet op tegen hoor,
heb ik zelf ook gedaan met mijn paard wat moest revalideren, kon gewoon alleen echt niet begrijpen waarom je haar dan laat dekken, maargoed, dat heb ik inmiddels wel duidelijk gemaakt. :Y)

Mijn paard heb ik Vitamine E bijgevoerd, ondersteunt net alles een beetje, werd hij een groot deel beter op.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 12:42

Kwwii nog altijd kreupel aan de kogel. Dus door die spuit vd da. Of ze ook de primaire kreupelheid nog heeft kan ik dus niet zien/zeggen.

Foto's van de rug zou ik kunnen laten maken bij second opinion. Atrose en kissing spines. Zal ik vanavond even naar op onderzoek uitgaan of die bij de symptomen zouden kunnen passen. Ik weet zekerheid heb je dan nog niet. Dat heb je pas als da kijkt. Maar dan heb k in elk geval een idee van wat er aan de hand zou kunnen zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:56

Zamba schreef:
ik heb de oude foto's opgevraagd

Ik ben bang dat je daar niet zoveel meer aan hebt. Twee jaar is een lange tijd, zéker als een paard in die 2 jaar kreupel heeft gelopen, en dus zijn lijf niet op de juiste manier heeft gebruikt.
Dus staar je niet blind op de foto's van toen.

Wat je wel kunt doen op het moment dat je toch wat ziet of denkt te zien op die foto's, is straks nieuwe foto's uit dezelfde hoek laten maken, zodat je vergelijkingsmateriaal hebt.

Heb je toevallig ook filmpjes van de beweging gemaakt toen? Daar zou ik wel benieuwd naar zijn, als je die nog hebt.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 19:47

ik zou het zo snel niet weten of ik filmpjes heb. zal vd week ff zoeken maar ben dr bang voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:46

Jammer, zou graag ff met je meekijken naar de beweging van toen (en nu ook trouwens)

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 18:57

Sonja
ik heb een filmpje gevonden van november 2014 kun je heel iets de draf zien, hier was ze dus wel 4 maanden drachtig maar dat lijkt me niet schokkend
En eentje dat we dr net een paar week hadden....hier loopt ze eigenlijk gewoon goed. alleen wel erg sloffen enz...en amper bespiering

Voor een filmpje van het begin dat ze zo ontzettend kreupel liep moet ik even zoeken. een filmpje van de laatste tijd zou ik kunnen maken, maar denk dat het beeld dat vertekend vanwege de dikke buik....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:05

Voordat de da met een spuit in de buurt komt van mijn paard wil ik eerst duidelijke foto's hebben.

Is dat niet gebeurd dan?

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 19:06

er zijn foto's gemaakt dat staat ook al tussen de berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:08

Zamba schreef:
er zijn foto's gemaakt dat staat ook al tussen de berichten

Ja duidelijke foto's dan bedoel ik alles hele been niet alleen focussen op de kogel.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 19:16

nee alleen onderbeen. dus grote deels kogel.
er is namelijk een uitverdoving buigproef gedaan.
eerst een gewone buigproef, toen liep ze kreupel mja dat deed ze toch al.
Toen heeft hij de kogel verdoofd en nog eens een buigproef gedaan en toen liep ze goed.
vandaar dat er van hoofdzakelijk de kogel foto's zijn gemaakt

Hier staat het duidelijk beschreven:
http://www.dapdz.nl/uitverdoven/

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 07:59

Wat je zou kunnen doen als je de foto's binnen hebt bellen met ander kliniek en Door sturen en hun het ook laten bekijken, mischien zien die wel wat wat je anderen kliniek niet zag.

en wat ik niet snap en wat een tip kan zijn buigproeven niet goed verdoven ze loopt goed foto's laten maken niks te zien vermoedelijk banden waarom heeft hij geen echo gemaakt? dan had je geweten of het banden/pezen waren geweest.

Dus ik zou straks als veulen er af is inderdaad na laten kijken des noods weer buigproeven om te zien welke punt die zit.
uitlaten verdoven als ze dan goed loopt. Over nieuw foto's laten maken om te kijken of er nu Door 2 jaar kreupelheid geen atroze is ontstaan die kans is aanwezig,
en als foto's toch goed zijn echo maken van de kogel richting het pijpbeen.
Ik heb dit namelijk bij een paard gezien en die had een peesblesure bij de aanhechting van de pees,

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:14

Zamba schreef:
er is namelijk een uitverdoving buigproef gedaan.
eerst een gewone buigproef, toen liep ze kreupel mja dat deed ze toch al.
Toen heeft hij de kogel verdoofd en nog eens een buigproef gedaan en toen liep ze goed.
vandaar dat er van hoofdzakelijk de kogel foto's zijn gemaakt

Het is gebruikelijk om eerst de voet uit te verdoven en zo omhoog te werken.

Is ook eerst de voet uitverdoofd, of heeft de DA gelijk de kogel uitverdoofd? Anders kan het ook nog lager zitten dan de kogel.

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 01:02

hoekatrol uitgesloten? doet er erg aan denken , ook het sloffen. hoe slijten de hoeven af?

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 20:20

Maar ze sloft niet...?
Hoeven slijten normaal af...?

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:38

TS hoe hebben ze verdoofd? Rechtstreeks de kogel, of ook eerst de hoef?
Bij mijn paard leek het ook in de schouder te zitten (aldus mijn instructrice), maar dit was een hoefkatrolontsteking.

Misschien kun je de foto's alvast naar andere klinieken sturen om te laten bekijken. Meer mensen kunnen meer zien ;)

Maar ik zou ook zeker opnieuw foto's laten maken als het veulen geboren is. In twee jaar tijd kan er een hoop veranderd zijn..