peesschede ontsteking, ik weet het niet meer..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:30

xNoMercy schreef:
Mijn da had het alleen maar over een kijkoperatie om te kijken wat er beschadigt is maar niet over spoelen e.d. mag ik vragen hoeveel dat gekost heeft?

Toch wel richting de 1000/1500 maar mijn paard raakte na de operatie ook nog eens acuut kreupel dus ze is er langer geweest, dus niet maatgevend. Bleek een stukje bindweefsel bij een zenuw.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:24

Ts hoe staat het nu?

Mijn merrie is 2 jaar terug geopereerd aan een achterbeen waardoor het nu nog over vult.
Mijn tip? In het land zetten, 2 keer per dag stappen en koelen,na beweging een half uur in de bandage zodat de doorbloeding iets beter is.

Mijn arts zei dat het goed te vergelijken was met een ontsteking en dat ik onbeperkt mocht stappen als ze in stap zuiver was, omdat vocht en ontstekingen niet weg gaan zonder goede doorbloeding.

xNoMercy

Re: peesschede ontsteking, ik weet het niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 17:20

Wat vervelend dat t nu nog overvult..

Met die van mij gaat het eigenlijk erg goed, ze loopt sinds een kleine 3 weken goed dus mocht het stappen wat verder gaan opbouwen van de da en mag sinds vandaag daar dan ook een minuutje bij draven 2/3 keer en tot nu toe gaat het goed :) we doen lekker rustig aan veel op het harde niet echt in de bak gereden nog

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:38

Mijne is ook geblesseerd helaas ze staat nu ruim 2 weken stil. Ze staat wel op het land omdat ik wel wil dat ze nog een stukje kwaliteit heeft. Op stal wordt ze alleen maar onrustiger . Er werd mij in de omgeving al gevraagd waarom ik haar niet op boxrust zette. verder neem ik haar soms even mee naar stal en dan poets ik haar en wandel dan weer rustig terug naar de wei. Binnenkort maar even vragen voor een echo maar nu eerst kijken of het zo wat wil verbeteren al.

anjafopma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:08

Opvallend hoeveel verschillende behandelingen bestaan voor peesproblemen. Geen van die allen zijn schijnbaar echt effectief.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:17

Ik heb een pony die nu drie keer een peesblessure heeft gehad. Ik heb goede resultaten gezien met de Back on Track pees onderlappen en bandages. Ik heb deze 's nachts omgedaan en als ik met haar aan het werk ging en nu nog steeds bij het werken. Het heeft de genezing aanzienlijk bevorderd en een dikte van een oude peesblessure die er al een jaar zat is er ook door weg gegaan. Ik geef haar ook MSM erbij. Ik liet haar altijd om de twee maanden scannen om te kijken hoe het eruit zag en aan de hand daarvan werd een beweginsschema gemaakt. Beweging is wel belangrijk (op een harde gelijke bodem), maar dan alleen stappen in het begin en na een tijdje draven.

Ik zelf heb een tennisarm gehad en met een Back on Track elleboogbeschermer kon ik gewoon alles blijven doen en is het ook genezen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:03

anjafopma schreef:
Opvallend hoeveel verschillende behandelingen bestaan voor peesproblemen. Geen van die allen zijn schijnbaar echt effectief.

Dat is zeker niet waar. Er zijn genoeg behandelingen die wel degelijk heel positief uitpakken!

Ik heb ook goede ervaringen met Back on Track Benita!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:16

Alsof ik naar het been van mijn merrie kijk, die foto ziet er net zo uit. De mijne had het aan een voorbeen, gekomen in het land. Dierenarts gaf aan dat dit normaal gesproken behandeld werd met inspuiten van cortico steroïden, maar aangezien mijn merrie net drachtig was, was dat voor mij absoluut een no go. Dus op rust, en na verloop van tijd wat stapwerk. Ging op zich wel goed, tot ze besloot zelf terug naar huis te lopen bij een wandeling langs de weg. Tempo was iets hoger dan gewenst, en dus weer niet goed. Uiteindelijk besloten haar maar helemaal stil te zetten en pas weer op te bouwen als het veulen er is.

xNoMercy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 18:27

klopt die van mij is wel ingespoten met cortico steroïden, hij gaf haar ondanks de leeftijd 80% op slagen met deze spuit, dat is ook de reden dat ik haar heb laten inspuiten. het is helaas nog niet helemaal dun maar de DA zei ook al dat ik toch wel een bultje zou blijven zien.. Maar ze loopt wel goed dus mocht rustig aan wat gaan opbouwen en tot nu toe pakt ze dat prima op. Rijd alleen nog maar buiten in het bos op het harde

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:29

De mijne is een sportpaard en ik hoop dat ze daar ook weer naar terug kan. Ze staat nu ongeveer een jaar stil en heeft inderdaad ook nog een bultje zitten. Daar heb ik geen moeite mee, als ze maar wel weer zuiver is en blijft.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:30

xNoMercy schreef:
klopt die van mij is wel ingespoten met cortico steroïden, hij gaf haar ondanks de leeftijd 80% op slagen met deze spuit, dat is ook de reden dat ik haar heb laten inspuiten. het is helaas nog niet helemaal dun maar de DA zei ook al dat ik toch wel een bultje zou blijven zien.. Maar ze loopt wel goed dus mocht rustig aan wat gaan opbouwen en tot nu toe pakt ze dat prima op. Rijd alleen nog maar buiten in het bos op het harde

Onze merrie van nu 25 heeft dit ook gehad op haar 18e, dat been was al wat zwakker omdat het griffelbeentje was verwijderd.
Zij is ook ingespoten en we hebben haar moeten bandageren een tijd lang. Nu heeft ze nog steeds een grote gal op haar kogel maar na de genezing nooit meer last gehad. Het kan dus echt goedkomen, maar het kost veel tijd en geduld. En geld :+

xNoMercy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 18:32

Haha geld heeft het me zeker gekost zeker omdat ik natuurlijk uit de verzekering geknikkerd ben omdat mn paard dit jaar 20 werd... maarja die kosten nemen we dan maar voor lief en hopen dat het nu zo goed blijft gaan :)

anjafopma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:42

Corticosteroïden remmen het ontstekingsproces wat op langere termijn nadelig is voor het herstel van het peesweefsel.