Gewoon de acth laten bepalen en dan kan je dat hopelijk ook weer uitsluiten, of in het andere geval, ermee aan de slag...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ninx schreef:Een 'kundige' smid is een lastig begrip. Want wie is kundig? Ik heb ook Jan de Zwaan erbij gehad, veel mensen vinden hem een absolute expert.
Ook heb ik de natuurlijke weg bezocht, maar daar durfde men het niet aan. Wie is dan werkelijk kundig?
Nassau zou kunnen, ware het niet dat ik niet over vervoer beschik.
Ninx schreef:@ safina: Vorige zomer heeft hij wel een probleem gehad. In 1 nacht heel veel groene eikels gegeten en had diezelfde dag een wormenkuur tegen lintworm gehad.
Vanaf dat moment ging hij ook ineens mest eten en leek niet lekker.
We voelde toen een digitale pols.
Hij heeft metacam gekregen en mocht geen gras meer.
Dit was vorig jaar augustus.
Ninx schreef:Hij wordt deze zomer 9. Hij is al enorm ver gekomen. Zijn huid is mooier, schimmel is weg, hij is blijer, dapperder, heeft heldere ogen, is slanker....
Best veel mensen zijn geschrokken toen ik met hem thuis kwam.
Maar hij kwam echt goed door de keuring, en ik dacht dat ik hem kon oplappen. En dat hoop/ denk ik nog steeds.
EllisLinda schreef:Deze voeten zijn naar voren geschoven(ondergeschoven hielen), waardoor de zoolpapillen ook naar voren groeien ipv omlaag, gevolg dunne zool...Ook de toon laat dan wat wijking zien en ook de steunsels gaan dan vergroeien...
OnTheRocks schreef:TS,
Ik zou je aanraden om je topic eens te delen op https://www.facebook.com/groups/paardnatuurlijk/
Daar zitten zeer veel hoevenexperts die je waarschijnlijk beter zullen kunnen helpen.
Zoals eerder gezegd groeien de voeten constant en met correct bekappen kan alle miserie er wel uitgroeien!
Veel succes!
janderegelaa schreef:Nou, ik heb het eens gelezen op die pagina en ze roepen allemaal iets anders zoals altijd. Ik zou een goede smid als Nassau aanraden. Zoals je pony nu bekapt en beslagen is schrik ik wel van.
_Nelleke_ schreef:janderegelaa schreef:Nou, ik heb het eens gelezen op die pagina en ze roepen allemaal iets anders zoals altijd. Ik zou een goede smid als Nassau aanraden. Zoals je pony nu bekapt en beslagen is schrik ik wel van.
Want alle reguliere bekappers/smeden liggen op 1 lijn?![]()
Onder de natuurlijk bekappers heb je ook de 'Van Nassau's'. Die kijken alleen anders tegen dingen aan maar he, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden natuurlijk!![]()
Doel is dat dit paard weer goede voeten krijgt. Of dit nou door middel van speciaal beslag van de gebroeders van Nassau is of middel een goede natuurlijk bekapper.
Ragdollcat schreef:janderegelaa schreef:Sorry hoor, maar als je een kilometervreter wilt koop je toch geen paard met probleemvoeten...Dat is water naar de zee dragen.
Ik dacht precies zelfde, dan koop je een gezond dier met goede voeten.
Ninx schreef:Hi Genja, als het goed is heb ik inmiddels een goede biotine te pakken. Maar ik houd het in gedachten voor het 'herhaalrecept'.
Het is inderdaad een enorm dilemma; torenhoge kosten, veel zorg...
De enige die het monsterlijk goed doet en blijft doen is de mini