Daantj__ schreef:EvelienImani, dat is misschien wel een goede om gewoon niet te veel te zeggen. Een mening is gauw gevormd en wel fijn als hij objectief zijn mening geeft. Ben dan wel benieuwd waar hij mee komt. En inderdaad kun je RV altijd nog scannen. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat het probleem op meer dan één plek zit. Zeker als ze er al zo lang mee loopt en je andere lichaamsdelen meer belast omdat je één been wilt ontlasten.
Weet je trouwens wat ze heeft gedaan waardoor ze kreupel ging lopen of is dat onbekend? Als ze heel gek gedaan heeft kan ze zelfs haar kraakbeen beschadigd hebben in het kniegewricht maar ik neem aan dat daar wel na gekeken is tijdens de echo.
Als ze rechtuit naar je toe loopt, loopt zij dan op twee sporen. Dus LV en LA op één lijn en RV en RA op één lijn? Of loopt zij iets scheef dus drie sporen of zelfs LA op het spoor van RV of RA op het spoor van LV? Vaak zie je het rechtuit minder goed. Mijn paard liep ook eens onregelmatig waar sommige eigenlijk niet van zagen dat hij kreupel liep. Dus ik moest mezelf echt even herinneren waar ik op moest letten (zoals down on sound in draf, lengte passen en in stap dus rechtuit) om mezelf weer te overtuigen dat hij echt kreupel was. Uiteindelijk hoefsmid bij gehad (want aan zijn been was niks te zien of te voelen) en die vond niks. Toen dierenarts gebeld en die kwam twee dagen later en toen haalde ik hem dus helemaal kreupel uit de stal. Bleek hij dus wel een hoefzweer te hebben. Maar die was dus eerst nog in ontwikkeling en niet zo erg waardoor de smid hem dus ook niet kon vinden omdat er gewoon weg nog geen grote ontsteking zat
Hoe het juist gebeurd is zullen we nooit weten, maar het staat wel vast dat dit door een ernstige val gebeurd is, op de weide dus. Kraakbeen was inderdaad ook mijn grootste vrees, en is mee op echo gezet, maar blijkbaar kan je niet alle kraakbeendelen van de knie op echo zetten, sommige delen kan je enkel via kijkoperatie zien.
En voor dat rechtuit zou ik is aan iemand op stal moeten vragen om ze voor me uit te wandelen en me dan goed concentreren, bedankt voor de tip!