hoefbevangen? HELP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: hoefbevangen? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:06

Wel ongeveer wat ik verwacht had, hoewel het erger kan. Ik ben niet zo heel goed in het uitleggen, Arabesk maak jij nog eens een mooi plaatje/verhaaltje. :D

sascha_tttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:28

Ik heb sins augustus een nieuwe hoefsmid.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:29

je kunt pas zien of de witte lijn verbreed is als er eerst twee cm afgehaalt word.
Arabesk@wil graag bekappen begrijp ik?wie weet loopt hij daarna een stuk beter!

sascha_tttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:37

Dat kan ik natuurlijk altijd proberen. Wat vraag je ervoor arabesk?

sascha_tttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:48

Maar gypsy wil ook bekappen. De pony staat vlak bij Haarlem. Wie is dichterbij? En wat vragen jullie?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:44

Oef da's twee uur rijden vanaf hier. Misschien arabesk en anders weet zij vast wel een bekapper die dit op kan lossen.

sascha_tttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 15:08

Gypsy schreef:
Oef da's twee uur rijden vanaf hier. Misschien arabesk en anders weet zij vast wel een bekapper die dit op kan lossen.

Tja das ver..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:13

Arabesk zit volgens mij vlakbij jou... Nou ja, niet heel ver. NH iig

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:14

Ik denk niet dat dit hoefbevangenheid is, maar voor de zekerheid kan je altijd even een DA bellen.. Vanaf een foto is het moeilijk om zoiets te beoordelen. Wel zou ik je pony anders laten bekappen, want er klopt iets niet helemaal met de vorm naar mijn idee.

sascha_tttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 15:43

Ik krijg net te horen dat iemand die dezelfde hoefsmid heefd. Ook niet tevreden is en dat hij de eizers te ver naar voren heeft gezet.

sascha_tttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 16:15

De ribbels en de vorm is bijna weg. Het lijkt veel beter te gaan als je het vergelijkt met de fotos die ik er eerst op had gezet. Wel zijn de hoeven veel te lang. Hier een foto

Afbeelding

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:17

MD > BEH

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 06:36

Huh maar die foto hierboven is toch niet recent? Dit kan niet ineens bijna weg zijn aangezien dit uit moet groeien!
En als het wel een recente foto is geloof ik niet dat de smid er 2 weken terug bij is geweest....
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Ik wil je niet afvallen maar dit kan toch niet zo!
Ga op zoek naar een goede smid want als je zo doorgaat loopt die pony straks niet meer.

sascha_tttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 08:24

Bernoe schreef:
Huh maar die foto hierboven is toch niet recent? Dit kan niet ineens bijna weg zijn aangezien dit uit moet groeien!
En als het wel een recente foto is geloof ik niet dat de smid er 2 weken terug bij is geweest....
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Ik wil je niet afvallen maar dit kan toch niet zo!
Ga op zoek naar een goede smid want als je zo doorgaat loopt die pony straks niet meer.

de eerste fotos zijn van een tijdje terug. Ik ga zeker opzoek naar een andere smid. Mijn pony loopt zeker niet kreupel. Er is bij ons iemand op stal die bij de dierenarts werkt. Ik heb haar ernaar laten kijken en zij zegt dat ze zeker weet dat hij niet hoefbevangen is maar gewoon verkeert bekapt is. Gggrrr. Die hoefsmid zegt steeds 'ik heb mijn diplomas' enzo maar ja als je dan dit ziet

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:29

Hoefsmid die alleen verwijst naar de diploma's heb je niet zo veel aan. Je mag op z'n minst verwachten dat die kan uitleggen wat hij doet en waarom en je vragen kan beantwoorden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:31

Je pony hoeft nu niet hoefbevangen te zijn maar is dat waarschijnlijk van de zomer geweest.
Waar de eerste afwijkende stand begint is al even geleden en als ik het mag zeggen vind ik het wel wat op hb lijken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:33

geerke schreef:
zou me niets verbazen als het hoefbeen ook gekantelt is.

Ik denk dat je daar bijna wel vanuit kunt gaan, het gaat hier niet om een ribbeltje.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:30

Ik zou er zeker even een hoefsmid naar laten kijken die weet waar hij mee bezig is. Die kan je zeker adviseren (op de juiste manier) wat je moet doen en wat er moet gebeuren op dit moment.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:07

Ik vind dit duidelijk hoefbevangen, kan in aan de laatste foto zien.
Ik zou eerst een andere hoefsmid nemen en hem ook ondervragen met wat hij doet en waarom en hoe zien de hoefen uit?
Dit doe ik aitomatisch bij iedere bezoek en dan weet ik of het goed zit of niet.
Ook bij mijn hoefbevangen shetje, ziet gelijk uit als bij jou pony. Ik heb het direct gemerkt als hij er een beetje last van kreeg, de hoeven zijn abnormaal warm, veel eten kreeg hij niet en beweging heeft hij voldoende gehad. Dit heb ik drie jaar tot zijn overlijden 100% onder controle gehad.

Jou pony hoeft niet bevangen te zijn maar het lijkt erop dat hij het al geweest is en daarom die rare stand voor.
Ga er mee naar een goede hoefsmid en laat een dierenarts naar kijken dan ben je er zeker van en dan kun je vragen wat j kan doen om verdere problemen te voorkomen.

Bokt kan je op weg helpen maar we zijn nog altijd geen arts.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:18

dit heet chronisch hoefbevangen,paard loopt redelijk tot goed,kan ook aan het werk gezet worden...maar de misvormde hoeven moeten gewoon iedere 6 weken in normaal model gevijlt worden.Dat wil zeggen een flink stuk van de toon eraf.

sascha_tttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 12:57

Ik heb een bericht naar de hoefsmid die ik tot nu toe heb gehad gestuurt met foto erbij. Hij heeft het 2 dagen geleden al gelezen en niet geantwoord

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:07

@ TS:

Dan zou ik toch maar voor een andere hoefsmid gaan kijken ;-)