hoefijzer verloren onderweg, kan dit kwaad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:49

lopke69 schreef:
de eigenares is wel goed voor haar paarden, maar had het een beetje druk ook.

Geen excuses om dan je paard maar te lang op ijzers te laten lopen. Een hoefsmid bellen kan best even, ookal ben je nog zo druk. Ze hoeft ze er niet zelf onder te zetten.

turtlelito

Re: hoefijzer verloren onderweg, kan dit kwaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:58

TS, dat je niet voelt dat je een ijzer kwijt bent geraakt tijdens het rijden kan voorkomen (al zou je het normaal moeten horen als je op het harde rijdt), maar krab je de hoeven niet even uit na een buitenrit? Ik zou in het vervolg even kijken of er geen steentjes achter zijn gebleven in de hoeven voor je (verzorg)paardje terug op stal/in de wei gaat.

lopke69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 12:08

turtlelito schreef:
TS, dat je niet voelt dat je een ijzer kwijt bent geraakt tijdens het rijden kan voorkomen (al zou je het normaal moeten horen als je op het harde rijdt), maar krab je de hoeven niet even uit na een buitenrit? Ik zou in het vervolg even kijken of er geen steentjes achter zijn gebleven in de hoeven voor je (verzorg)paardje terug op stal/in de wei gaat.

nee, dat doen we eigenlijk maar zo nu en dan, de eigenaresse ook, maar ik ga dit consequenter elke keer doen, je hebt gelijk. Het voorkomt dit soort dingen en dan zie je gelijk of alles oke is.

Sewri

Re: hoefijzer verloren onderweg, kan dit kwaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:15

Een ijzer kwijt raken tijdens het rijden is geen ramp, maar 3-4 maanden tussen tijd is wel erg lang :=

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:17

Cinnepin schreef:
lopke69 schreef:
de eigenares is wel goed voor haar paarden, maar had het een beetje druk ook.

Geen excuses om dan je paard maar te lang op ijzers te laten lopen. Een hoefsmid bellen kan best even, ookal ben je nog zo druk. Ze hoeft ze er niet zelf onder te zetten.

Ik denk niet dat de verzorgster hier zoveel invloed op heeft, laten we even realistisch blijven.
Goed dat jullie nu wachten tot de smid is geweest. Hopelijk wat geleerd voor de volgende keer :)

Wachusett

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:57

Beste is om hem terug te zoeken en Dan door de hoefsmid er weer op te zetten.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:01

Wachusett schreef:
Beste is om hem terug te zoeken en Dan door de hoefsmid er weer op te zetten.

Nou een ijzer van 4 maanden er weer terug opzetten ???