noviceh schreef:Rijden jullie haar nu ook nog?
Ja dat wel
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Casarell schreef:2 plakken hooi is inderdaad erg weinig, zeker nu er in het gras geen voedingsstoffen zitten.
Dus ik zou de hoeveelheid hooi toch op proberen te voeren..![]()
Paard valt nu immers af, en heeft nu gewoon te weinig.
Daarnaast zou ik niet afwachten tot april met de wormkuur, maar nu een wormkuur geven.. en dan evt in april nog een keer.
Je DA kan hierin vertellen welke je nodig zou hebben..
Wat betreft de kreupelheid.. komt het vanuit de voet of zit het hoger?
Sommige kreupelheden komen nl voort uit spierproblemen, wat ik wel weer kan linken aan het afvallen van je pony.
geerke schreef:ik begrijp iets niet....een lichte wormbesmetting.Moet je wachten tot die zwaar word en het paard nog magerder is en eventueel koliek oploopt?
jolinebonnie schreef:De kreupelheid is de meeste keren hinkelend in stap.
Wat betreft het hooi zou dat inderdaad een oplossing kunnen zijn.
Ze krijgt Pavo summerfit en senioren priores van Subli. Ik zal zo even kijken voor een foto

jolinebonnie schreef:geerke schreef:ik begrijp iets niet....een lichte wormbesmetting.Moet je wachten tot die zwaar word en het paard nog magerder is en eventueel koliek oploopt?
Nu ik jullie reacties hierover lees begrijp ik dit ook niet goed. Het zal namelijk niet uit zichzelf weggaan. Overigens was het alleen een advies van de DA maar zal ik hier nog wat duidelijkheid over vragen.
Pandora2 schreef:Ik zou er per direct een Equest Pramox insmurfen en later nog iets wat werkt tegen spoelwormen![]()
Ook meer hooi, onbeperkt als het kan....
LBLGypsyCobs schreef:Maar heb ook meegemaakt dat een paard hoefbevangen werd door slecht werkende darmen, dier was ook mager.
Sientje schreef:jolinebonnie schreef:De kreupelheid is de meeste keren hinkelend in stap.
Wat betreft het hooi zou dat inderdaad een oplossing kunnen zijn.
Ze krijgt Pavo summerfit en senioren priores van Subli. Ik zal zo even kijken voor een foto
Is er wel eens goed naar die kreupelheid gekeken? Hinkelend in stap vindt mijn dierenarts spoed, dus zou gelijk bellen, mocht het nog eens gebeuren.
Met de Seniores Priores kun je het tekort aan ruwvoer opvangen, dus een goed idee om dat te voeren. Hoeveel geven jullie? Beter zou het zijn gewoon voldoende hooi aan te bieden natuurlijk, maar daar ben je zelf ook al naar aan het kijken.
tjady schreef:Ik heb even in je andere topic gekeken en zie toen je haar net kreeg een mooie volle pony. In het topic van gisteren waar je met haar naar het strand bent om te rijden, is ze inderdaad erg mager. Ik zou niet meer rijden tot je meer duidelijkheid hebt.
Pandora2 schreef:Ik zou er per direct een Equest Pramox insmurfen en later nog iets wat werkt tegen spoelwormen![]()
Ook meer hooi, onbeperkt als het kan....
) Twee plakken hooi voor een dier van dat formaat is nog niet eens eenderde van de minimale benodigde hoeveelheid. Hopelijk pakt ze van de wei nog wat mee, maar je kunt gewoon zien dat het ruim onvoldoende is.