Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:De RV foto is helemaal merkwaardig, zoiets heb ik eigenlijk nog nooit gezien. De 'bubbel' geeft namelijk precies aan hoe de hoef normaal had moeten lopen. De hoef is vanaf daar wel normaal uitgegroeid.
hoofvision schreef:ik zie een hoef die in zn geheel veel te lang is, een volledig volgelopen zool heeft en te lange steunsels heeft plus een iele weg gesneden straal. laat je smid de zool opschonen (de oude/dubbele zool er uit halen bedoel ik dus niet in de gezonde levende zool snijden)en de steunsels op maat maken dan kunnen de hielen gewoon omlaag en zakt de voet dus in zn geheel waardoor de stand niet veranderd. ik kan me goed voorstellen dat dit paard niet goed loopt, de belangrijke dempende delen zweven in de lucht en de steunsels worden omhoog in de hoef geduwd. vraag anders even een second opinion aan bijvoorbeeld rico plug, die zit volgens mij aardig in de buurt?
hoofvision schreef:ik heb het hele topic doorgelezen en ik kan me voorstellen dat de kreupelheid in de hoef zit zie mn bovenstaande antwoord. ik zie wel een dunnere zool? hoefwand lijkt me ok. en als ze die te dun zouden vinden dan zouden ze er niet zoveel vanaf raspen als zichtbaar op de gewone foto's (zie raspsporen tot bijna bovenin de hoefwand)
ookal loopt je paard nu zuiver en rad, met zulke hoeven is het wachten op problemen, lees je in over hoeven, beste voor je paard.