Sammert schreef:EliseXJoelle schreef:heb je de oorzaak van de rotstraal al gevonden? de rotstraal bestrijden werkt niet als je de oorzaak niet weg haalt.
krijgt je paardje hooi of kuil te eten?
Wat zouden de oorzaken dan kunnen zijn? Ze krijgt hooi
Jolien waar zou ze een te kort aan kunnen hebben waardoor dit steeds terug keert?
veel paarden krijgen door verkeerde voeding rotstraal.
in veel van de gevallen ligt het er aan dat de paarden verkeerd kuil krijgen. mijn paard had op de een of andere manier lichte rotstraal. ik heb dit 6x ofzo behandeld met groene leem (er zijn speciale dure te koop voor paarden, maar ik heb gewoon uit de natuurwinkel).
toen het weg was heb ik niet veel later mijn paard verhuisd waar hij helaas kuil gevoerd kreeg en om d3ze reden ook zijn stal leeg vrat omdat hij veel te weinig kreeg om de hele dag mee te doen.na 1 maand toen kwam de hoefsmid en die zag gelijk dat de rotstraal terug begon te komen. ben toen per direct op hooi in slowfeeders overgegaan. per direct had hij weer een goed gevulde stal die droog was + heel de dag hooi. volgende week gaan we zien of de rotstraal helemaal weg is.
mijn hoefsmid was met deze veranderingen er van overtuigd dat het weg moest zijn