Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ragdollcat schreef:Dan steekt de lederhuid een stukje naar buiten denk ik.
Goed oppassen en belast je paard niet teveel, want het is mogelijk dat er anders meer naar buiten gaat komen via het gaatje.
Ik zou maar de dierenarts wel op de hoogte brengen en vragen om advies en eventueel laten komen om te gaan kijken.
mogelijk moet er een drukverband ertegen aan komen voor een paar dagen. Waarbij je het dagelijks als een hoefzweer moet gaan behandelen, dus in het sop om het schoon te houden en ter ontsmetting en verder zoveel mogelijk schoon en droog houden. Dan is het denk ik wel met een weekje een stukje beter.
Geef het wel de tijd om volledig dicht te laten groeien. Dus niet laten lopen op een bodem met veel stenen ofzo.
Maar absoluut niet gaan teren.
Pfff wat een domme actie van de hoefsmid, ongelukjes kunnen gebeuren maar dat ie er verder niets aan doet......en zelfs geen advies of wat dan ook waar je op moet gaan letten.
LiannePuthzy schreef:tetanus enting heeft ze gehad toen ze van de zomer een snee in der been had volgensmij, iedergeval heeft ze een tetanus enting gekregen van de zomer
waar kan je hoefverband halen?
terpentijn schreef:O zo'n doe-het-zelf uitgeroepen "smid" dus. Tsja.... Zo iemand zou ik sowieso al nooit maar van een afstand naar 1 been van mijn paarden laten kijken.
Maar goed, gedane zaken... etc.
Je moeder is ook lekker handig bezig, ze deelt het paard met jou, maar jij opent nota bene uit bezorgdheid een topic, TS, dan heb je toch iets meer verstand dan je moeder in deze.
Laat het paard er nu niet zo maar een beetje mee staan tot morgen, want zoals iemand al eerder schrijft: als er eenmaal door de druk iets gaat uitpuilen, kan het nog verder komen dan dit. Tot hoefbeenontstekingen aan toe en nog erger. Dit is echt geen klein dingetje ... want... NO HOOF NO HORSE.
LiannePuthzy schreef:de dierenarts praktijk zelf is nooit open om zondag weet ik toevallig, eigenaar draait zelf de spoeddiensten maar daarvoor moet je eerst bellen zodat hij de praktijk kan openen en mijn moeder wil dus helaas niet vandaag bellen omdat zij t niet ernstig genoeg vind, ikzelf vind t wel ernstig genoeg
LiannePuthzy schreef:zoals de titel zecht, mijn paard heeft een gaatje/snee in der hoefzool, vrijdag trok ze haar been weg bij t bekappen waardoor de hoefsmid uitschoot en dus per ongeluk een sneetje maakte in de hoefzool, toen heeft hij er meteen wondspray opgespoten.
gister liep ze flink kreupel en stak er iets vleesachtigs uit de wond dat zacht aanvoelde, toen hebben we de hoef geweekt in water en we kregen de tip om t te teren, dat hebben we geprobeerd maar dat mislukte, vandaag weer geweekt en ontsmet en weer proberen te teren, dat lukte nu wel.
ze kan bijna niet lopen omdat t pijn doet, steunt niet op de hoef behalve als ze moet lopen ofzo.
weet iemand hoe lang t duurt voordat t over is en wat je t beste kan doen?
moet je t vaker teren als 1x?
mijn moeder gaat morgen waarschijnlijk de veearts bellen voor informatie
Shirley schreef:LiannePuthzy schreef:de dierenarts praktijk zelf is nooit open om zondag weet ik toevallig, eigenaar draait zelf de spoeddiensten maar daarvoor moet je eerst bellen zodat hij de praktijk kan openen en mijn moeder wil dus helaas niet vandaag bellen omdat zij t niet ernstig genoeg vind, ikzelf vind t wel ernstig genoeg
Dan bel je zelf!
Desnoods bied je aan het verschil in kosten bij te leggen?
Waar een wil is....