alternatief voor hoefijzers ivm brokkelhoeven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 00:16

hier ook brokkelhoeven gehad. hij had ijzers maar kon eigen niet met ijzers maar ook niet zonder. hij trapte ze regelmatig af en dan ging er meteen een stuk hoef mee. volgens de smid kon hij absoluut niet zonder ijzers. dat kon dus wel. heb eerst de achterijzers laten verwijderen omdat hij een blessure had aan de achterkant en wat weggleed. niet goed voor zn blessure. hij liep gevoelig en struikelend. heb het langzaam aan opgebouwd. toen de voorijzers eraf. ze gingen gigantisch brokkelen. hoefsmid heeft me geleerd hoe ik zelf de hoeven rond moest vijlen. ik houd dit wekelijks bij en het brokkelen werd veel minder. hoefsmid zorgt ervoor dat hij niet alleen op zn draagrand loopt maar ook op zijn stralen. zo word de druk beter verdeeld over de voet. van alleen op de draagrand lopen, gaan ze sneller brokkelen. en door op de straal te lopen, word die goed doorbloed en hij slijt af. signaal dat de hoeven weer moeten gaan groeien. ik heb een paar maanden pure biotine gevoerd. ik zag duidelijk verschil. en heb hoefschoenen. old macs voor de voorkant en delta schoenen voor de achterkant. ik rijd nu al tijden zonder hoefschoenen.