Wat ik zag toen ze op stal stond, is dat ze al wel gewicht zet op het been, maar het nog wel wat eng vindt. Als ze met achter op rust staat, staat ze wel heel erg af te wisselen (alsof ze staat te piafferen) om d'r gewicht te verdelen. Ze wist nog niet helemaal hoe ze dat moest doen.
En een stukje film van toen ze nog wat stond te wankelen, is niet goed te zien op de film. Volgens mij begrijpt ze zelf ook dat ze niet aan dat been mag krabben, elke keer als ze er met d'r neus een ietsje tegen aan zat stopte ze weer
Aaaaach lieve el... zo zie ik haar gisteren nog stampertje spelen, nu heel zielig aan haar beentje zitten. Krijg er zelf al een beetje en brok van in mijn keel! Wel goed om te zien dat ze er mee bezig is...des te sneller het herstel!
fargo
Geplaatst: 05-11-14 16:32
Och ze staat er wel echt op inderdaad.. Ik denk dat ikzelf het springen maar zou laten, zeker omdat ze ook geen gevoel in haar hoef meer heeft dan, dus je weet niet of je het forceert. Ik denk dat je gewoon super blij moet zijn als je gewoon lekker weer helemaal compleet aan het dressuren bent zometeen! Gaat vast goedkomen!
Tja een paard met een straalbeen dat er niet uit ziet ... hoe wijs is dat .. als je je paard lang bij je wilt houden..
xClaudiaaL
Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-14 16:41
Ik ben allang blij als ik weer normaal met d'r kan rijden. Genoeg andere leuke dingen om te doen Ga wel even met de da overleggen wat hij vindt
edit; ik moet wel zeggen, het straalbeen is niet geheel kapot, maar het is heel erg van plaats verschoven. Ik ga morgen ook even vragen of ik de röntgen foto's mag hebben, zodat jullie een duidelijker beeld hebben. Ze heeft gradatie 3/4 op het straalbeen, dus zeer gevoelig voor kreupelheid
Het is wel leuk dat je haar nog na goed herstel naar leuk niveau zou kunnen rijden. Wel jammer dat ze niet meer op officiële wedstrijden mag nu ze zenuwsnede heeft gehad maar, als alles goed is gegaan en hersteld heb je straks een pijn vrij paard waar je heel veel plezier mee kan hebben.
Ik had het ook gelijk laten doen hoor net als jij als ik nu in die situatie zou zitten. Gelukkig operatie goed gegaan en opstaan ook, nu nog de weg van herstel.
Zou top zijn als je weer lekker met haar kan rijden, maar wat Hopke ook zegt, met paard met zenuwsnede mag je niet officieel starten, dus dat is over. (ahum.. ken wel een paard dat nog gewoon gestart is en met succes en vervolgens duur verkocht, waarbij ik dan weer niet weet of het verhaal mee is gegaan met de verkoop...)
Verkopen zal ik d'r sowieso niet (zeg ik nu), dus voor de verkoop uitbrengen op wedstrijd zal ik niet doen. Als ik nog wedstrijden ga starten, zal dit puur voor onszelf zijn
Sterkte met het herstel Clau! Je mag idd officieel geen wedstrijden meer rijden maar jullie gaan er toch gewoon een feestje van maken bij de dingen die jullie nog wel mogen doen
Thanks! Precies, ik ben allang blij dat ze na dit (als het goed is) gewoon normaal, zonder pijn kan functioneren, en dat is voor mij het belangrijkste.
Ze belast de voet goed, al ontlast ze hem ook veel. Ze schraapt er gewoon mee (en dan stijgt mijn hartslag ook gelijk weer). En ze is tussen het zaagsel op zoek naar hooitjes
Agosch dat komt natuurlijk van alle prikken die ze gehad heeft, een complete cocktail als het goed is met antibiotica en pijnstillers. Fijn dat ze het goed belast, het zal toch allemaal raar voelen voor haar ze hebben er natuurlijk puur in lopen wroeten.
In totaal zijn de smeden samen 2 uur bezig geweest om er 2 ijzers onder te krijgen, mevrouw had nogal praatjes en ze vond de rook echt heel eng. Ze heeft uiteindelijk 2 sedaties gekregen om de ijzers er normaal onder te zetten. Verband moet nu 10 dagen blijven zitten (hij is vandaag verschoond). Dan komt de DA weer langs om het verband te verwisselen
Jaa, ben ik wel blij om, mocht ook daarheen, maar dan zit ik weer met het probleem met een trailer huren en ik zet haar liever niet met dit been op de trailer. Laat het eerst maar eens goed genezen.