Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pauline schreef:Pff mijn paard is ook afgekeurd de eerste keer en dat bleek iets onbenulligs te zijn wat met goed bekappen over was. Ik zou er een osteo naar laten kijken als je het echt ziet zitten en weet je? Een paard is altijd een gok, je kan vandaag een gezonde kopen die morgen dood neerligt. Volg je gevoel maar probeer wel realistisch te blijven. Kissing spines bv, niet doen.
kimberlyve schreef:Zo niemand heeft hier gevoel zo te horen het is een beest met gevoelens dat breng je niet zo maar terug als jullie naar de dokter gaan en je hebt iets word je toch ook niet verkocht en Kimberly vraag advies aan mensen die je dierbaar zijn en niet aan mensen zonder gevoel
Klokjes schreef:Wat balen dat het paard is afgekeurd. Als je helemaal weg bent van dit paard en je laat de osteo toch al komen, zou ik het 3 weken afwachten en daarna nog een keer laten keuren. Een keuring is een moment opname, het hoeft niet perse iets ernstigs te zijn.
Agossie schreef:En ik ga even positief antwoord geven. Mijn paard kreeg ook een negatief koopadvies mee van de DA. Echter, mijn paard, toen 4 jaar, was pas enkele keren onder het zadel geweest en had voor ik haar naar stal haalde een hele zomer niets gedaan op een vol land met alleen wat schapen. Ze had overvulde sprong op beide benen en kwam niet goed door de buigproef op rechts. DA gaf mij het advies om even een paar weken met haar aan de gang te gaan, na een bezoekje van de smid. Zo gezegd, zo gedaan... Na 4 weken paard nogmaals laten keuren en toen werd ze goed gekeurd! Ik heb haar nu bijna 8 jaar en geen seconde spijt.
Wacht even de osteopaat af voor je een dergelijke beslissing neemt. Of kijk hoe haar hoeven zijn. Hoe lang is ze niet bereden voor ze naar jou kwam, dat soort dingen allemaal. Overleg met je DA. Voor het zelfde geld is het iets simpels en heb jij een fijn paard laten gaan.
kimberlyve schreef:De kreupelheid is niet zo erg als er beschreven word bij sommige mensen. In draf op de harde volte zie je wat verschil ze loopt niet mank om het zo maar te zeggen. Vandaag komt de osteopaat die ik eerst ga afwachten. Mogt ik der toch houden ga ik zeker over de prijs handelen. Ze komt van stal jansen van den hout. En kan haar altijd nog terug brengen. Iedergeval wel geleerd eerst keuren voor er een ander mee gaat.
Ayasha schreef:Ai, paard dat niet goed is van die stal. Met haar te houden neem je een heel flink risico ts.Zoek maar eens op bokt op die stal.

en niet klinisch. Laat 'm op foto zetten/een echo maken. Zorg dat je zekerheid hebt. DatBenIkNou schreef:kimberlyve schreef:De kreupelheid is niet zo erg als er beschreven word bij sommige mensen. In draf op de harde volte zie je wat verschil ze loopt niet mank om het zo maar te zeggen. Vandaag komt de osteopaat die ik eerst ga afwachten. Mogt ik der toch houden ga ik zeker over de prijs handelen. Ze komt van stal jansen van den hout. En kan haar altijd nog terug brengen. Iedergeval wel geleerd eerst keuren voor er een ander mee gaat.
Bij die stal vandaan zou ik het paard sowieso direct terug brengen. Wel eens de zoekterm gebruikt op Bokt om ervaringen over JvdH te lezen?
Ayasha schreef:Volgens mij heb je de beslissing al gemaakt dus ik weet niet waarom je nog raad vraagt.
Laat het dier doorlichten voor je de koop definitief maakt.en niet klinisch. Laat 'm op foto zetten/een echo maken. Zorg dat je zekerheid hebt.