Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
bliver schreef:volgens mij vraagt TS in het topic om advies ivm met het groeien van de hoef. Ze geeft daarbij duidelijk aan dat ze geen gezeur wilt over hoe slecht ijzers wel niet zijn. Zeur daar dan ook niet over door ga lekker in een ander topic zeuren

Dus ook ik zou het aanraden om die ijzers er toch af te halen en een goeie smid te raadplegen 

Yvank_ schreef:Als een paard echt hele slechte hoeven heeft die niet groeien is het belangrijk die oorzaak te achterhalen voordat je aan symptoombestrijding begint... Zomaar zonder ijzers zetten gaat de hoef ook niet doen groeien als er iets anders aan de hand is spreek ik uit ervaring.
Het is ook belangrijk om te kijken op je paard brokkelhoeven of een gebrokkelde hoef heeft. Veel mensen spreken vaak van héle slechte hoeven en brokkelhoeven.. Maar als je paar vervolgens wel 12 weken zn ijzers onder kan houden dan zal dat meevallen.. Een paard met écht slechte voeten en brokkelhoeven houdt een ijzers nog geen paar weken onder en heeft zonder ijzers helemaal een probleem. Een hoef is dan gewoon ziek en daar moet eerst wat aan gedaan worden...
Je zou kunnen overwegen naar een kliniek te gaan waar ook een orthopedisch smid zit. En de hoeven daar eens goed te laten beoordelen. Wellicht dat er in de hoef iets is wat een oorzaak kan zijn voor dit probleem of dat er een bloedonderzoek kan worden gedaan waaruit tekorten komen.
Biotine, msm oid bijvoeren had bij mijn paard geen effect meer. Die had haar hoef al te ziek.

bliver schreef:Ik moet toch even alsnog voorgaande dames gelijk geven. Deze ijzers moet je eraf halen. En een goede hoefsmid zoeken. Dit ziet er namelijk qua brokkelen niet zo dramatisch uit maar ik vind hem qua beslag er beroerd op staan. Ijzers zijn te klein, zitten niet eens goed recht en er zit geen opzet in. Dat belemmerd indd de doorbloeding en dus ook de groei.
sunny43 schreef:en jezelf in hoeven verdiepen is ook een goede optie, juist "probleemhoeven" is het ideale moment om je te verdiepen in de verschillende theorien en oplossingen. In de meeste gevallen blijken het geen probleemhoeven te zijn... maar proberen de hoeven je iets te vertellen. Er gaat een wereld voor je open en met een beetje pech raak je verslaaft aan hoeven!
dit brengt je hele paard uit balans.