Flink balen, spoken in de wei en nu raar loopje!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Flink balen, spoken in de wei en nu raar loopje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:03

Nu ben ik wel benieuwd waar singasong en liljebo het over hebben, klinkt nogal spooky zo.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 23:47

liljebo schreef:
Ligt aan de grootte van de wei en de duisternis van de nacht. Kan mij nauwelijks voorstellen dat het rond deze tijd in nederland zo donker is dat je niets in de wei ziet.
Gaan de paarden sodemieteren dan hoor je dat en kun je een schijnwerper gebruiken.

Hier wordt ik er wakker van als ze gaan klooien (staan achter het huis in toch een behoorlijke wei)

Ik heb een nacht gewaakt nadat de ruin ui de kudde was toen waren ze rustig en de weide van de ruinen waren onrustig, maar meer richting spelen..
Die nacht ging het ook goed, en is ze de dag erna, overdag erdoor gesprongen omdat de mwrrie het land uit ging en zij niet mee mocht.. Ze heeft gewoon echt geen ontzag..
Word waarschijnlijk een stroomdraadje in de manen ;)

Maar ik vraag me nu welaf, wat er zich af speelt bij hannie?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:16

Oké ik begreep dat overdag alles rustig was en alleen s nachts problemen opdoken en dat vond ik erg vreemd. Dan denk ik dus idd aan ongenode gasten. Maar blijkbaar is ze overdag met een duidelijke reden eruit gesprongen. Heb hier ook een merrie die dat zou kunnen doen. Maar dat is dus hele andere koek

Het vreemde loopje kan iig samen hangen met het uitbreken. (Letsel dus)Zelf zou ik daar absoluut naar laten kijken, maar het is niet mijn paard.

Annelies Heb een tijd geleden foto's gezien van een paard met soortgelijke verwondingen, maar die waren dus door een mes veroorzaakt. Waren evengoed niet diep, maar dat kan ermee te maken hebben gehad dat het dier op moment van mishandeling en deken op had

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:28

Nadiine, daar pb ik je over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:52

Ts waarom voor dat rare loopje niet de da laten komen?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 12:21

Joolien schreef:
Ts waarom voor dat rare loopje niet de da laten komen?

ik dacht dat ik hierop gereageerd had, blijkbaar niet..:/

Uhm.. ik wou eerst even afwachten hoe de wonden zouden genezen, ze waren oppervlakkig en 1 wond, vanwege een trap was ook dik. Dierenarts zegt dan toch koelen..
Dus ik heb dat been 1 a 2 weken gekoeld en nadat ik de wonden 3 dagen lang ontsmet had ben ik ze gaan insmeren met Aloë vera voor een mooie heling.
Ook deed ik het "zwaai been regelmatig opvouwen en uitstrekken en dat leek ook te helpen.

Alle wonden zijn ondertussen mooi genezen, echter het loopje is er helaas nog steeds.
Wel minder, maar nog zeker niet weg.
Ondertussen is er een paardenarts geweest die ook doorgestudeerd is voor dry needling en chiripratie en zij heeft Pluis helemaal nagevoeld en onderzocht haar uitslag was:
Jaarling ziet er super goed uit, is gezond en is compleet los, recht en soepel in haar lijf.
Het zwaaien van het been komt waarschijnlijk uit de knie of misschien de heup maar dit lag buiten haar vak kennis, zij adviseert om mijn kraker te laten komen en hem erna te laten kijken.
Ondanks dat een jong paard niet de verstandigste keuze is, is dit waarschijnlijk wel de enigste methode om ervoor te zorgen dat ze dit been weer normaal gaat dragen.

Haar gedachtes zijn, dat het been geen zeer meer doet, maar omdat het zeer gedaan heeft ze nog steeds zwaait om pijn te voorkomen.
volgende week vrijdag komt de kraker en de dierenarts wilt daar graag bij zijn voor verder overleg :)

Ook kon ik met Pluis gaan oefen door middel van een peeskap aan de kogel te hangen dat ze hem wat beter zou tillen, en het buigen wat ik deed was zo ie zo al goed.

een ouder paard kon je begeleiden aan de longeerlijn, maar daar is zij echt nog te jong voor..

ik zal jullie op de hoogte houden...