hoelang op de wei.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:15

Ik ben het opbouwen vorige zomer volgens mij begonnen met 4 uur. Paarden gingen wel pas in mei de weide op ( |( ) en het gras was lang en stengelig. Erna deed ik er iedere paar dagen een uur bij, als ik eens niet uitkwam qua tijd bleef ze een dag 8 uur buiten. Binnen 2 weken stond ze dagelijks 8 uur buiten, de mest was in het begin slecht en haar lichaam vond het zichtbaar niet fijn, maar na een week was dat volledig hersteld.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:02

Vesceron schreef:
Toch best veel mensen waarbij de paarden al lang het land op kunnen zo te lezen.
Ik moet zeggen dat ik toch ook aanzienlijk langzamer opbouw dan wat ik hier lees.
Ze gaat bij mij echt nog niet elke dag het land op en tot nu toe heb ik opgebouwd van 10 minuten naar max 30 minuten in 4 weken tijd. Nu heb ik wel met een ex-hoefbevangen paard te maken maar toch.

Fructaangehaalte is inderdaad lager aan het einde van de dag, helaas is dat wel pas na zonsondergang.

Dan wordt hij nog lager ja. Maar 's morgens vroeg heb je sowieso meer kans op hoog fructaangehalte dus doe ik ze liever aan het einde van de dag.