Wat is er met deze achterbenen? *Update pag 6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:37

dit is echt niet goed.Het kan inderdaad zijn dat ze een nacht veel gerent heeft en zich overbelast heeft.In het meest gunstige geval. :7
Ik kan mij niet voorstellen dat dit je niet eerder opgevallen is....
Persoonlijk zou ik haar een aantal dagen op metacam zetten,eens kijken of het beter word.
Uiteraard in overleg met da.

Pluttersput

Re: Wat is er met deze achterbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 21:42

Het viel me dus wel op dat ze wat stijf liep, maar ze heeft een hele avond lopen rennen van tevoren, dus ik dacht dat ze wat stijf was daarvan. Dat dacht de eigenaresse namelijk ook.
Een paar dagen later vertelde de eigenaresse dat ze dus altijd al vast heeft gezeten, en ging ze er van uit dat ik dat wel had gezien en wist en dat ze daar duidelijk genoeg over was geweest.

Pas op, het is een schat van een pony, en ze blijft ook hier en ik ga mijn best voor haar doen. Maar als ik dit had geweten voordat ik was gaan kijken weet ik niet of ik wel was gaan kijken.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:30

Ppfff, wordt hier wel een beetje verdrietig van! Loopt ze op zachte ondergrond hetzelfde ? Ik vind dat ze voor ook absoluut niet goed loopt en haar rug houdt ze ook erg strak naar mijn idee. Zou niet verbaasd zijn als het uit haar nek of rug zou komen.

Ik zou het eerst een paar dagen aan kijken, mogelijk dat het verergert is door het geren de dag ervoor. Heeft ze lang op transport gestaan of stond ze dichtbij ?

Vind het wel iets om serieus in de gaten te houden. Een bekapbeurt mag ze ook wel hebben maar dat komt niet op een paar dagen aan. Zou haar eerst even laten en kijken hoe het er na het weekend voor staat.

Succes, denk dat dit niet zomaar klaar is en TOP dat je dit meisje wilt helpen. +:)+

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 22:39

Het wordt ook serieus in de gaten gehouden hoor, wees daar maar niet bang voor.
Een goede smid moet ik ook nog laten komen, maar dan moet ik die eerst vinden. Ik weet er wel eentje waar ik alle vertrouwen van de wereld in heb, maar die komt niet tot hier. Dus maar eens even op zoek gaan.
Op het zachte loopt ze ook zo kort, dat maakt het verschil niet.
Ze heeft 2 uur op transport gestaan, dat doet natuurlijk ook geen goed. Dus vandaar dat ik ook heel even wacht met van alles er bij halen, maar wel alvast op zoek wil naar opties :)

Edit: ik moet er wel even bijzeggen. Voor lijkt ze inderdaad erg kort te lopen, maar dat is ook omdat ze niet mee wilde draven. Als ze uit zichzelf draaft gooit ze haar voorbenen echt goed er onderuit, die lijken her gewoon goed te doen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:29

Ik zou in elk geval wachten met er productjes en trainingen tegenaan te smijten totdat een dierenarts ernaar heeft gekeken. Anders doe je misschien meer kwaad dan goed en sta je verder van huis.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:47

Ik zou er in ieder geval een osteopaat bij halen, die zit inderdaad goed vast zo te zien :=
Heb je haar wel eens zien rollen?

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:14

T lijkt wel alsof ze haar benen niet goed kan buigen of zo iets. Igg goed dat je hier aandacht aan besteed!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:22

Is ze achter niet ook iets tekort bekapt en hoe lang doet ze dit al...? Anders zou ik eens foto's laten maken, ik vind haar hoefjes in verhouding achter ook best klein met de rest van haar lijf.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:24

Lijkt mijn hark wel. Ik zou er denk ik eerst een osteopaat bij halen, vroeg of laat is die toch nodig. Een goede osteopaat voelt wel of er meer mis is dan 'enkel vastzitten'.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 07:56

Ik heb haar nog niet zien rollen nee, was mij dus ook al opgevallen.
Trainingen men producties doe ik sowieso nog even niet aan. We gaan gewoon rustig wandelen omdat ze mijne inziens toch die beweging nodig heeft, en het klikken in haar gewrichten is nu ook al over. Dus dat doet goed. Daarbij vindt ze dat ook leuk, loopt lekker te briesen en trekt me met regelmaat mee de straat door ;)
Franka, wat ik heb begrepen van de vorige eigenaresse is er dus in het eerste jaar nooit een smid bij geweest. Bij haar dus wel, maar ze zei dat de veulen hoefjes er nog aan zaten toen ze dus al een jaar oud was.
Ik zit nu in dubio. Eerst een dierenarts of eerst een osteopaat. Wat zouden jullie doen? Of als eerste een smid. Alhoewel ik echt meer denk dat het een spier en pees probleem is dan wat anders..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 08:04

Nou, als bij toeval heeft zich iemand gemeld die hier in het zuiden een dierenarts/osteopaat kent. Dus die ga ik sowieso laten komen.
Ook heeft iemand me een fysiotherapeut getipt hier in het zuiden. Mocht de eerste er niet wijs uit komen laat ik de fysio ook nog komen. Ik wacht eerst even het weekend af, en daarna ga ik maar eens bellen. Ik houd jullie op de hoogte!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:15

Ach wat sneu! Ik ken wel een pony die dit ook een beetje zo doet maar daar lukt het niet bij om het beter te krijgen.. Hoop dat het jou wel lukt. Alleen denk ik dat het daar al te laat voor is.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:18

Dit komt duidelijk uit de bekken of lendenen vandaan.
Het kan stijvigheid zijn maar ook door een afwijking.
Ik zou in eerste instantie er een dierenarts bij halen.
Dit ziet er ernstig genoeg uit en zou er zeker zo snel mogelijk naar laten kijken.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:47

Ik zou als je een dierenarts laat komen ook even vragen of het Wobbler kan zijn. Ik hoop het niet voor je, maar helaas ziet haar loopje er wel zo uit.

lindas84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:54

zal me benieuwen of hij vandaag nog anders is. Stijfheid van het rennen word meestal beter na een stukje draven. Bij problemen in de heup, knie (bv losse banden, meniscus etc), sprong word het erger.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 15:59

Aanstaande maandag komt de dierenarts/osteopaat. Hij gaat kijken wat er mis is en wat er aan gedaan kan worden. Er bovenal of ze pijn heeft :) ik houd jullie op de hoogte!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:02

hopelijk heeft je da goed nieuws...ik ben zomaar eens bang dat t weg gegooid geld is

charmante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:04

Inderdaad ziet het er wat stijf uit. Ik zou er ook een goede ostheopaat bij halen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 16:08

NathalietjeB schreef:
hopelijk heeft je da goed nieuws...ik ben zomaar eens bang dat t weg gegooid geld is

Eeuwige optimist... Weggegooid geld is het nooit, je kan er alleen maar van leren.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:10

Ik heb hier niet veel verstand van, maar ik ben wel erg benieuwd wat het is. Zag het inderdaad op de manege ook waar ik ben gereden. En die tik in die benen, had een paard daar ook, niemand die er wat aan deed..
Ik volg! Hopelijk is het niks ernstigs! Succes&sterkte!

lisanfellowx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:13

Kan het zijn dat er een knie op slot staat? Dit komt ook voor bij een Shet op onze manege. Bij deze pony gaat hij van het slot als we gaan draven, maar bij deze dus niet. Ik zou ook even een DA erbij halen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:16

Ik ben benieuwd wat de DA hier van gaat zeggen. Ik heb het idee dat dat dier last heeft van het SI gewricht aan het stijve loopje te zien. Goed dat je er even naar laat kijken want ze loopt wel beroerd... En dat onbelast...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:21

Ai dat ziet er sneu uit.
Kan zoals al gezegd een vergroeiing of afwijking van bekken/heupen zijn.
Maar kan ook zomaar van een trauma komen, vastgelegen of achterover geklapt.
Ik gok dat ze ook deels atactisch is, hoe ze loopt is in elk geval niet normaal, en vraag me af of dit nog goed komt.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:42

Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt...

Ik verwacht dat het in ieder geval geen spoken zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:52

franka75 schreef:
Is ze achter niet ook iets tekort bekapt en hoe lang doet ze dit al...? Anders zou ik eens foto's laten maken, ik vind haar hoefjes in verhouding achter ook best klein met de rest van haar lijf.

Ik heb geen idee wat het kan zijn, maar mijn eerste gedachte was "zere voeten". En dan met name in de toon.