hoe moet ik nu verder?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

beestenfreak

Re: hoe moet ik nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 21:21

plukje manen/staart ga ik doen, ik kan altijd nog kijken wat ik daarmee doe. Ik ga proberen of een vriendin nog wat foto's wil maken.
Het dringt nog steeds niet helemaal door. Het lijkt zo oneerlijk, het is echt een prachtig dier en verder kerngezond... maargoed het is zeker niet de eerste welke word afgemaakt om twee kleine &*#^% botjes die niet goed zijn :\

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:35

Wat jammer van die uitslag zeg!
Maar je hebt je in ieder geval goed voor hem ingezet!
Sterkte!

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 15:23

Ik zit nu zo erg te twijfelen wat ik wil, of ik erbij wil zijn als hij gehaald wordt of niet, of ik bij het schieten wil zijn of niet, ik weet het echt even niet meer...
Het liefste bel ik vandaag nog de dierenarts om hem op de kliniek te laten inslapen, helaas is die keuze niet aan mij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:30

Kun je niet met het schieten mee gaan en desnoods iemand anders laten kijken? Voor hetzelfde geld doet de eigenaar hem de handel in.. Dit soort dingen moet je eigenlijk wel zeker weten.

Sterkte!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:52

Ik heb regelmatig topics gelezen van mensen die bij het schieten waren en die vertellen eigenlijk allemaal zo´n beetje hetzelfde: dat het heel netjes en snel gaat en dat ze daarna rust vinden in het feit dat het voor het paard nu definitief klaar is. Uiteraard doet het verdriet en is het gemis groot en moet het wennen. Maar het klinkt als een waardig afscheid.

Jij komt in dit topic over alsof je dit ook zou willen en kunnen maar de beslissing is uiteraard aan jou.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 15:56

cayenne, daar zit bij mij nu ook het knelpunt, ik heb op bokt zoveel horrorverhalen langs zien komen over paarden die op transport gaan naar het oostblok, paarden die weer de handel ingaan etc.... vooral omdat er voor een leek aan de buitenkant weinig te zien is (hij loopt niet op drie benen en gedraagt zich niet als een paard met pijn) zou het zo makkelijk zijn hem de handel in te doen.... iedereen die ik hierover heb gesproken raad het sterk af om bij het schieten te zijn maar ik twijfel zo erg...
Voor mijzelf zou het zoveel fijner zijn om hem gewoon op de kliniek te laten inslapen door de da welke ik volledig vertrouw. Ik heb nu niet het gevoel dat ik echt afscheid kan nemen.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:12

Heb je niet iemand in de buurt vriendein of kennis die mee zou willen gaan als hij geschoten word?
of daarheen kan gaan als het gebeurd?
zo heb jij de zekerheid dat hij echt verlost is van de pijn maar heb je de goede herrinneringen nog aan hm over. succes!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:06

gretoes schreef:
Heb je niet iemand in de buurt vriendein of kennis die mee zou willen gaan als hij geschoten word?
of daarheen kan gaan als het gebeurd?
zo heb jij de zekerheid dat hij echt verlost is van de pijn maar heb je de goede herrinneringen nog aan hm over. succes!!!

Dat opperde ik al eerder in een andere post..

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 22:10

ik denk dat ik er morgen wel bij ben als hij wordt gehaald, dan heb ik in ieder geval nog een soort van afscheid. Een vriendin heeft net nog wat foto's van ons gemaakt, zitten gelukkig erg mooie tussen..

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:29

heel veel sterkte, je hebt alles voor het paardje gedaan

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 18:06

Hij is vandaag opgehaald, ik heb hem zelf op de vrachtwagen gezet.
De man die hem ophaalde was erg vriendelijk, echt een paardenmens.
Hij heeft wel 5x gevraagd of er echt niets meer aan te doen was en nog veel vaker dat hij het zo zonde vond van zo'n prachtig paard. Ik ben wel blij dat ik erbij ben gebleven, ik weet nu vrijwel zeker dat deze man er wel voor zorgt dat hij niet de handel in gaat. voor de volle 100% zal ik het helaas nooit zeker weten...
allemaal bedankt voor de (virtuele) steun

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:56

Sterkte met het verlies. Je hebt gedaan wat je kon.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:12

Sterkte!

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 12:14

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:34

Wow, wat een lief en aansprekend koppie had ie.