Even een update! Ze loopt nog steeds helemaal niet goed, morgen komt mariska van paard en bewegen bij ons langs (osteopaat) en hoop ik meer duidelijkheid te krijgen! Morgen meer info dus.
Nou er zaten veel blokades zeg! Achter haar oren rechts, in haar hals 2 links en 1 rechts, schoft 1 rechts, rug 3 of 4 links en 3 of 4 bij haar bekken rechts.
We gaan nu een week rust houden, daarna gaan we rustig aan longeren een week, daarna een week ene dag rijden de andere dag longeren. We moeten veel overgangen rijden en ze komt over 6/8 weken nog een keer langs. Nu hopen dat het goed gaat dus!
Nog een update, het gaat weer slechter, gisteren liep ze licht te slepen rechts achter en wilde totaal niet lopen, ik had het gevoel dat haar iets dwars zat dus ik ben gestopt met longeren en heb de osteopaat weer gemaild. Ik ga vandaag een filmpje maken en die naar haar sturen, als ze echt kreupel is komt de DA weer..
Aukie
Geplaatst: 31-05-13 09:29
Hoi,
De chiropractor die mijn paard behandeld vertelde dat sommige paarden na het losmaken juist kreupel kunnen gaan lopen. Dit omdat ze zich vast gaan zetten om een probleem elders in het lijf te compenseren. Zodra ze los zijn, krijgen ze weer last. Ik hoop dat je paardje goed te behandelen blijkt te zijn. Veel beterschap voor hem en sterkte ermee!
@Aukie: Mariska vertelde mij dat ze idd nog niet helemaal goed zou lopen na de behandeling, dat ze erg zou gaan zoeken waarschijnlijk, dit is ook logisch natuurlijk, alleen maak ik me best wel zorgen over het slepen, dat lijkt me nl niet helemaal goed.
Nee de DA is nog niet geweest, dat slepen doet ze pas zins gisteren. Hoefbevangen is ze niet denk ik, ze loopt bijna niet op het gras, en is verder gewoon helemaal gezond.
hoofvision
Geplaatst: 31-05-13 15:44
dit is geen goed teken... ik zou verder onderzoek laten doen (bijv bij de lingehoeve) denk hierbij sterk aan onderrug en mn SI regio!