Hardlopen met je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maxxime_

Re: Hardlopen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:19

Het lijkt mij toch ook goed voor het natuurlijker slijten van de hoeven. Worden ze sterker van :)

Sunau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:03

Gewoon met halster of toch een hoofdstel om?

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:05

Ik doe het ook! gewoon eerst instappen en dan op stenen draven staat ook niet op ijzers kan wel hoor als je maar opbouwt enzo!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:08

Ik fiets altijd met mijn paardje en ze loopt regelmatig hele stukken over de weg in draf. Als er berm is dan gaat ze in de berm en de rest gewoon over de weg. Ze heeft echt kneiterharde hoeven.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 02:32

Ik vind het erg leuk om te doen, alleen van hardlopen word ik zelf vaak snel moe dus ik pak toch sneller de fiets. Zeker met Bento (NMPRS) fiets ik uren door het bos en langs graskanten; uiteraard moet je je paardje daar wel in trainen dat hij goed luistert...
Met mn grote Jader fiets ik ook maar daar train ik het nog dus doen we kortere stukjes, maar hij vind het erg leuk! :)

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 02:33

en idd ze draven ook prima op de straat; ze hebben beide harde hoeven! En ik gebruik zelf voor beide paardjes een touwhalster bij het fietsen; net iets scherper dan stalhalster maar niet zo pijnlijk als een rukje aan het bit mocht dat nodig zijn....

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:24

Vanmiddag ook gedaan! :) Ik heb het voorbereid met eerst een paar keer gaan wandelen en korte stukjes rennen. Met hardlopen zou ik ze inderdaad naast je houden en niet achter je (om je hielen heel te houden en in mijn geval om te voorkomen dat hij de berm induikt voor een lekkere pluk gras :+ ). En 'naast' is een ruim begrip; kan ook 2 meter zijn, als je paard maar weet dat hij/ zij niet langs je schouder heen mag (kun je oefenen in de bak).
Maar vandaag dus voor het eerst de hardloopschoenen aangetrokken. Zelf gebruik ik een touwhalster, longeerlijn en een zweepje.

Oh ja: wij lopen altijd op het asfalt/klinkers, soms een stukje berm. Is volgens de hoefsmid juist heel goed voor de hoeven (paard is niet beslagen).

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:39

Dit is een leuk topic!! Ik wil dit met mijn 19 jarige AV gaan doen, goed voor zijn en mijn conditie. Bij mij zal het gedeeltelijk asfalt, klinkers en gras zijn waar we langs gaan.

@Jippie_G dan heb jij je handen ook vol met een longeerlijn en een zweepje!

Touwhalster, halstertouw, telefoon in de broekzak en gaan op de sportschoenen. :) en mijn ruin op zijn blote hoeven (geen ijzers)

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:56

is het niet heel onhandig als je eengroot pard hebt??

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:59

is het niet heel onhandig als je eengroot pard hebt??

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:24

Weet ik niet; ik heb een klein paard (pony eigenlijk) :D Maar zelf ook korte pootjes dus qua tempo gaat het prima.

En ik heb inderdaad mijn handen vol. De zweep hoop ik over een poosje thuis te kunnen laten. Nu heb ik die in het begin nog nodig omdat mijn paard nog niet helemaal overtuigd is van het plan om zonder zijn maatje van huis te gaan (wat hij super doet hoor; alleen nog wat naweeën van scheidingsangst door verhuizing).

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:19

Wat dat betreft heb ik een super brave AV, trouwens 1.47, die braaf meeloopt en het allemaal wel goed vindt . Het is idd wel lekker als je je handen vrij hebt maar dat komt vast goed :j Als het droog blijft wil ik zondag nog een eindje gaan lopen misschien leuk om een paar foto's van de verschillende plekken te laten zien onderweg.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:22

Joggen/wandelen ik doe alles :') Tis een shetje dus rijden doe ik toch niet. Maak echt veel wandelingen, maar hij is altijd een beetje traag, dus als we echt gaan joggen gaat t niet hard :+
Ik loop meestal gewoon op asfalt, maar ook af en toe een stukje gras. Pony heeft nu voorijzers, maar had dat eerst niet. Maar het gaat super.

WillekeKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:27

Ikzelf loop ook veel hard met 1 van mijn pony's. Heb geen kind aan dr. Ze blijft netjes met haar schouder achter mij en houd mijn tempo aan. Ze vind het ook erg leuk, vrij lopen. Meestal loop ik door het bos, dit vanwege haar hoeven en ik vind het mooier :P. Ze heeft geen ijzers onder en als ik dan toch over de weg moet, loopt zij in de berm.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:02

Ik loop met de mijne ook af en toe hard, ene tijd wat fanantieker dan de andere tijd. Moet het eigenlijk ook eens gaan op pakken terug.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:06

Wat een leuk topic! Ik bracht vroeger mijn paard van en naar de wei op de mountainbike... Dat was ook leuk, maar hardlopen is zeker zo leuk. Wat zal je veel bekijks hebben langs de weg!