suuzepuus schreef:Nou suzanne.... dit is wel een beetje een banketstaaf post...vind het niet kunnen wat je nu doet. het is juiste netjes van de ts dat ze geen namen noemt. je maakt nu andere hoefsmeden zwart...
.
Hoezo maak ik mensen zwart?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
haboshof schreef:Bij koeien gebruiken ze die apparaten ook. Die zijn dus speciaal voor de hoeven.Voor bevangen pony's is het ideaal. Dat is lang zo pijnlijk niet als gewoon bekappen. En dat geldt ook voor paarden met arthrose. Bij het bekappen komt er best veel kracht op de gewrichten. Zo raar is dit niet hoor. In handen van een goed hoefsmid is het een ideaal hulpmddel.
Je kunt de schijven bv bestellen bij Agradi.En hierop Bokt was ook al eerder een topic hierover.
[BEH] Hoefbekappers die met een soort schuurmachine werken?
S_zanne schreef:haboshof schreef:Bij koeien gebruiken ze die apparaten ook. Die zijn dus speciaal voor de hoeven.Voor bevangen pony's is het ideaal. Dat is lang zo pijnlijk niet als gewoon bekappen. En dat geldt ook voor paarden met arthrose. Bij het bekappen komt er best veel kracht op de gewrichten. Zo raar is dit niet hoor. In handen van een goed hoefsmid is het een ideaal hulpmddel.
Je kunt de schijven bv bestellen bij Agradi.En hierop Bokt was ook al eerder een topic hierover.
[BEH] Hoefbekappers die met een soort schuurmachine werken?
Maar hoe kan dit veilig zijn?! Serieuze vraag.
Als paard lief een verkeerde beweging maakt heeft hij nog steeds een slijptol in zijn been....
Scar1 schreef:Een ECHTE hoefsmid zal nooit een slijpschijf gebruiken bij het bekappen van het paard. Een hoefsmid die te lui is om een hoef te bekappen en daarna netjes te vijlen/raspen moet iets anders gaan zoeken om z'n geld te verdienen. Je moet er echt niet aan denken dat de kroonrand beschadigd raakt door uitschieten met een slijptol.
Ervaren hoefsmeden zijn nog geen 2 minuten bezig om de hoef netjes te vijlen. Nog buiten dat de hoefwand een beschermlaag heeft die je het beste kan laten zitten.
Scar1 schreef:Een ECHTE hoefsmid zal nooit een slijpschijf gebruiken bij het bekappen van het paard. Een hoefsmid die te lui is om een hoef te bekappen en daarna netjes te vijlen/raspen moet iets anders gaan zoeken om z'n geld te verdienen. Je moet er echt niet aan denken dat de kroonrand beschadigd raakt door uitschieten met een slijptol.
Ervaren hoefsmeden zijn nog geen 2 minuten bezig om de hoef netjes te vijlen. Nog buiten dat de hoefwand een beschermlaag heeft die je het beste kan laten zitten.
Inoterry schreef:Dat diegene die het met de slijptol deed niet kan bekappen zal ik niet betwisten, maar vooral hoe de onderkant van de voeten er uit zag had wel degelijk met de slijptol te maken. Met een slijptol kan het nooit zo netjes worden afgewerkt aan de onderkant als met een kapmes.
Eliine schreef:ja alleen is die timmerman met houten planken bezig en niet met een beest van vlees en bloed.
StalNollie schreef:is het dan ook goedkoper vraag ik me dan af. omdat het makkelijker en sneller gaat
countrygirl schreef:StalNollie schreef:is het dan ook goedkoper vraag ik me dan af. omdat het makkelijker en sneller gaat
Hihi... nou, ik doe het puur als hobby en help verschillende mensen met paarden.![]()
Ik doe er machinaal net zo lang over als met een rasp.... je zou idd. kunnen denken dat het sneller gaat maar dat is niet zo.