Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
riagr schreef:Ook ik vind haar niet helemaal zuiver lopen, en net als Doma_Clasica heb ik het idee dat het probleem linksvoor zit.
Je ziet de onregelmatigheid voornamelijk als je haar op de linkerhand longeert. Als ze op de rechterhand gelongeerd wordt is de beweging een stuk beter. Dit zou kunnen betekenen dat het probleem links laag zit.
anneliesdj schreef:Aan de hand kun je veel voorbereidend werk doen, snoepjes geven langs haar zijde en tussen haar voorbenen, benen optillen en stretchen ed.
riagr schreef:@annelies: ik bedoel niet het eerste stukje in stap, maar het drafstuk in het eerste filmpje. Denk ook iets van een "hoofdknik" te zien. Niet heel overduidelijk allemaal, maar toch. Paardje beweegt iig op de video bij aankoop een heel stuk makkelijker, zet iig het voorheen een heel stuk makkelijker weg!
Maar goed, ik ben geen DA natuurlijk, kan het ook mis hebben.
anneliesdj schreef:Dat ze bij de aankoop beter liep is duidelijk, ze is daar ook los in de rug, je ziet het deinen, hals is vrij.
HijadelaLuna schreef:Ben ik zeker met jullie eens
Nadat ze bij mij is gekomen heeft er dus -vermoedelijk- een niet passend zadel op gelegen. Zeken weten doe ik dit niet, maar dit zou ook een oorzaak kunnen zijn van het vast zitten in de lenderen. Echter is er dus een osteo bij geweest, en vraag ik me af hoe nu verder op te lossen?
Daarbij staat ze nu korter op dr hoeven dan daar. Toen ze hier kwam had ze vrij lange hoeven met een dubbele zool, ze is toen bekapt en omdat ik ben gaan rijden zijn de hoeven niet weer terug lang geworden. Ze is daarna nog een keer bekapt, er is toen vrijwel niks afgehaald, alleen bijgevijld.
Vanavond ga ik weer naar stal, hebben jullie nog verzoekjes wat betreft filmpjes?
HijadelaLuna schreef:Zelfstandig rijden in de bak durf ik niet zo goed. Heb dit nu drie keer vandaan en is voor mij eigenlijk vrij onbekend terein. Heb voornamelijk jonge paarden ingereden, als ze stuur, stap, draf en galop kenden dan werden ze verkocht, soms nadat ik ze buiten nog wat ervaring had laten opdoen. Daarbij is Caily een paard wat je wel echt voorwaarts moet rijden, waarschijnlijk mede door haar vastzittende lijf, maar ik heb eigenlijk altijd paarden onder me gehad die je terug moest rijden. Combi van dat alles maakt dat bak alleen maar een vervelend iets waar we beiden niet veel bereiken, terwijl aan de longe bijv. het duidelijk wel vooruit gaat.
Berdien schreef:Ik moet zeggen dat ik haar op de filmpjes van toen je ging kijken stukken beter vindt lopen dan nu. Het tempo wat ze in de filmpjes in je OP laat zien vind ik ook niet echt top, het lijkt wel hangen en wurgen dat ze vooruit komt.