Paard van ts heeft ook de witte lijn aangetast door hoefbevangenheid.....
Vandaar de RWL Quality producten, zo te zien aan meerdere reacties wordt dat ook voorgeschreven door smeden-en veeartsen, dus dan zijn het vast geen slechte smeerseltjes !
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hestejente schreef:listiglistje schreef:Paard van ts heeft ook de witte lijn aangetast door hoefbevangenheid.....
Het is juist andersom, paard is bevangen doordat de witte lijn is aangetast. Wat overigens nog niet hoeft te betekenen dat er schimmels in de wl zitten, en wat ook het brokkelen niet hoeft te verklaren.
listiglistje schreef:Er zijn wel 22 verschillende oorzaken voor hoefbevangenheidhttp://www.hoofcare.nl/frame_pagina/Fra ... enheid.htm
hestejente schreef:Kinke schreef:Ik ben met dit soort topics altijd zo benieuwd hoe het paard op z'n hoeven staatEn ik vind het opvallend dat iedereen direct allerlei smeerseltjes aanraadt.
En hoe er gekapt wordt ??
En hoeveel beweging een paard krijgt ??
Wat is de stalbodem ??
Het liefst ook nog een fotootje van de hoeven.
Ash_ schreef:Hoe hij word bekapt en wat hij eet heb ik al vernoemd maar dan nogmaals:
Zijn straal word bijgesneden en er word een stukje af gehaald. Er word niet aan de zool gezeten.
Hij eet safe and sound aangezien hij HB en IR heeft. Bloed is getest alle voedingstoffen die hij nodig heeft heeft hij in zijn lichaam behalve magnesium maar dat voer ik nu bij. (hij is vorige week getest dmv bloedtest)
Paard staat overdag buiten. Minimaal 11 uur per dag. Hij staat in een zandpaddock welke is gedraineerd. (dus dat die niet droog kan zijn gaat hier niet op) bij veel regen is de paddock nat bij een beetje of geen regen is de paddock droog. Verder beweegt hij elke dag mini 1 uur met mij.
Hij staat op het moment zonder ijzers omdat ijzers niet mogelijk waren. Hij is weer netjes bekapt en scheuren zijn nu weg maar dat is een kwestie van tijd. Wel is hij op het ongelijke wat gevoelig maar dit heeft hij al die tijd gehad na HB.
Stalbedem is beton en bodembedekking is Stro.
Foto van de hoeven zal ik morgen maken. en posten.
Ariebren schreef:En als de zool niet uitgesneden wordt dan loopt het paard op de zool en niet op de hoefrand.
Dit is ook heel slecht voor de hoef.