dandir schreef:tea tree en black T shampoo, is dat hetzelfde ???
Dat weet ik niet.
Ik haal tea tree shampoo bij de welkoop. Dat is de gele shampoo.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anne_mieke88 schreef:iet_patron schreef:antibiotica kuur? net als shakira, die had toen ook hele dunne beentjes
misschien werkt dat bij eelkje ook?
Je weet toch dat het nu heel goed gaat met Eelkje
blijf gewoon lekker smeren
nickynicole schreef:Het enige wat ik denk dat niet zo goed is, is uierzalf. Dit houdt de mok vettig en daarmee een fijne omgeving voor bacteriën. Ik smeer altijd zinkzalf op basis van olie. Hierdoor drogen de korten uit en kun je ze er af halen met wassen. Als mijn paarden mok hebben dan zijn ze er binnen 2 weken volledig van af.
nickynicole schreef:Dat is het mooie van zink zalf (olie). De korsten droge uit maar de huid er onder wordt vettig gemaakt door de olie. Ik zweer erbij.
En nee klopt helemaal. Ik heb nog nooit hardnekkige mok meegemaakt. Ik laat geregeld het bloed controleren van mijn paarden waardoor ik op tijd kan reageren als bloedwaardes niet goed zijn. Zoals eerder is gezegd, mok komt ook van binnenuit. Dit probeer ik dus altijd voor te zijn en dat is tot nu toe goed gelukt. En dat hoop ik ook zo te houden want zoals jij en TS schrijft wil ik liever niet meemaken.
De rede dat ik reageer is dan velen zinkzalf niet kennen of er niet aan denken. Mijn moeder heeft in een apotheek gewerkt en zij kwam met dit idee. En ik kan alleen maar zeggen dat het super werkt! En ik ben benieuwd of het dus bij enstigere mok problemen ook resultaat geeft.
cissi schreef:Wij gebruiken voor de koeien sinds kort Neoderma (als ik het goed zeg). Dat is een zalf die de huid en de hoorn (van de klauw van de koe) helpt vernieuwen. Wij gebruiken het bij wittelijndefecten en wandzweren aan de hoeven en het werkt echt perfect tot nu toe. Er is alleen heel moeilijk aan te komen omdat het niet geregistreerd is (in DLD wel). Wij bestellen het via Farmers4all. Echt het proberen waard bij allerlei huidaandoeningen.
Overigens heb ik ook een mijtenpaard en tegen de mijten zelf werkt écht alleen Sebacil of Cydectin (de pour on). Voor het gevolg van de mijtjes (de korsten dus) kun je dan Neoderma gebruiken.
Wel fijn dat het al beter gaat met je Friesje!
suffie schreef:cissi schreef:Wij gebruiken voor de koeien sinds kort Neoderma (als ik het goed zeg). Dat is een zalf die de huid en de hoorn (van de klauw van de koe) helpt vernieuwen. Wij gebruiken het bij wittelijndefecten en wandzweren aan de hoeven en het werkt echt perfect tot nu toe. Er is alleen heel moeilijk aan te komen omdat het niet geregistreerd is (in DLD wel). Wij bestellen het via Farmers4all. Echt het proberen waard bij allerlei huidaandoeningen.
Overigens heb ik ook een mijtenpaard en tegen de mijten zelf werkt écht alleen Sebacil of Cydectin (de pour on). Voor het gevolg van de mijtjes (de korsten dus) kun je dan Neoderma gebruiken.
Wel fijn dat het al beter gaat met je Friesje!
Wij gebruiken Novaderm bij problemen met de klauwen, een witte zurige zalf. Is ook geschikt voor het behandelen van huidwonden, maar helaas had het bij mijn paard geen resultaat. (Wellicht bedoelde jij ook Novaderm???) Het beste resultaat met de mok die al sinds november 2011 duurt is Sudocreme gemengd met Teatree olie en 1x per week wassen met Betadineshampoo.
Dit is volgens mij de zalf die jij bedoelt en die wij ook gebruiken.
https://www.farmers4all.nl/mijn-product ... am/id/3476
Anne_mieke88 schreef:wel eens tea tree shampoo geprobeert. Dit heeft een anti jeuk effect. en is anti BUG zegmaarIk was haar 2x id week in combi met betadine en 2 keer alleen met tea tree (dit sporadisch en niet op vaste tijdstip)
Tea tree shampoo haal je gewoon bij de welkoop...die groene flessen zegmaar...daar koop ik ook een hele hele hele hele grote pot uierzalf dat hele hele hele vette spul dat smeer ik overdadig (echt fckn veel) op haar gehele achterpoten. Dit heb ik 3 weken gedaan toen waren de korsten er eigelijk al af. En ben nu overgestapt op uiercreme dit is minder vet maar heeft een antibacteriele werking...deze creme smeer ik ook helemaal overdadig op haar benen. Een pot van een liter doe ik maar 1 week mee zo overdadigsmeer ik het er op ik masseer het ook helemaal in
Na het wassen maak ik haar hele achterbenen ook helemaal droog.