Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marlis schreef:Ik was benieuwd naar wat andere er van vonden, uieraard snap ik dat je een dierenarts nodig heb als het aan bnlijft houden. En de dierenarts is er uiteraard al bijgeweest afgelopen woensdag. Ik ben eerder te meutig en iemand die te snel een dierenarts belt dan niet. Dierenarts vond der niet helemaal lekker maar zag er ook weer niet veel aan. Wel reageerden ze heftig met het aanraken/buigen van het been. Dus het is een beetje vaag allemaal. Zo even terug bellen en denk dat ik zeg dat ik nog tot het weekend aankijk...
bigone schreef:Bij een goede ostheo ben je geen foto's en andere toestanden nodig, die ziet en voelt het vaak direct.
suffie schreef:Mag ik vragen waar jouw paard het wondje heeft zitten?
Mijn paard had namelijk ook lange tijd een mysterieus wondje aan het achterbeen, aan de zijkant van haar hak. Ik hoefde er maar naar te wijzen of madame haalde uit, helemaal niets voor haar. Zelf dacht ik ook aan een trap, dat kan gebeuren, maar het wondje bleef maar opengaan.
Nu staan mijn paarden overdag in de paddock en een groot gedeelte daarvan is verhard. Wat blijkt: madame gaat hier fanatiek rollen en doet hierop ook haar middagtukje! Bij het opstaan schuurt ze met haar achterbeen over de grond, met het gevolg dat haar wondje (weer) opengaat. Waarom ze dit doet is mij een raadsel, de paddock is groot en voorzien van genoeg schoon zand, zowel los als iets harder.
Misschien heb je hier iets aan? Ik kan me namelijk voorstellen als jouw paardje ook haar tukkie op de harde ondergrond doet dat ze daar ook stram/stijf van kan worden.