Paard wat niet lekker loopt, met film.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Re: Paard wat niet lekker loopt, met film.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:43

Mijn merrie heeft ook een tijd slecht gelopen.
Naar de kliniek geweest, op de foto, veel geld gekost, maar uiteindelijk geen diagnose gekregen.
Toen heb ik een thermografisch onderzoek laten doen (kan gewoon op je eigen stal, kost niet veel) en daar kwam wel een diagnose uit.
http://www.thermografischonderzoekpaard.nl/
Succes!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:43

Heb je misschien een goede standfoto? :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:05

Heb je nog gekeken naar de tip die ik je gaf? Hebben ook een keer een pony met een scheef si gewricht gehad door een glijpartij. Liep vaak net niet lekker maar achteraf hadden we het kunnen weten want waar ze anders nooit problemen had met de hoefsmid/hoeven uitkrabben, was ze erg vervelend bij deze handelingen. Alleen aan één been. Ze begon ook naderhand met het rijden slechter te stappen, afentoe struikelen van voren en na een bezoek aan rodinde was het over. Si gewricht stond scheef en vandaar de pijn bij het optillen. Bij een goede ostheo ben je geen foto's en andere toestanden nodig, die ziet en voelt het vaak direct.

Marlis schreef:
Ik was benieuwd naar wat andere er van vonden, uieraard snap ik dat je een dierenarts nodig heb als het aan bnlijft houden. En de dierenarts is er uiteraard al bijgeweest afgelopen woensdag. Ik ben eerder te meutig en iemand die te snel een dierenarts belt dan niet. Dierenarts vond der niet helemaal lekker maar zag er ook weer niet veel aan. Wel reageerden ze heftig met het aanraken/buigen van het been. Dus het is een beetje vaag allemaal. Zo even terug bellen en denk dat ik zeg dat ik nog tot het weekend aankijk...

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:25

Goed dat jullie met haar naar de kliniek gaan, al is het maar om andere dingen uit te kunnen sluiten :j

Ik heb wel gezien hoe ze op het harde loopt en het is absoluut niet zuiver, maar je kan er ook geen kreupelstempel opplakken.
Ze 'danst' een beetje met het been, treed veel onder.
Ik ben heel benieuwd of er wat uitkomt :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 15:29

Zitten alleen een beetje met vervoer dus vrijdag gaat hem niet worden...
Mn pa kan niet rijden druk met werken en mn oom die ons 9 vd 10 keer rijdt mag nog niks zwaars trekken met zijn amerikaan, die komt net vd grage.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:08

bigone schreef:
Bij een goede ostheo ben je geen foto's en andere toestanden nodig, die ziet en voelt het vaak direct.

Ehm.. foto´s en "andere toestanden" zijn toch wel erg handig om een diagnose te stellen :+ Juist omdat een osteopaat geen rontgen ogen heeft, die kan echt niet zien of een paard spat heeft of een peesblessure misschien. Fijne aanvulling als de veearts niks kan vinden, maar eerst maar eens een gewoon kreupelheidsonderzoek. Officieel mag een fysio/osteo ook helemaal geen kreupel/onregelmatig paard gaan behandelen zonder dat deze door een veearts is gezien.

Succes met vervoer vinden, ik ken het.. altijd lastig :\

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:09

kun je niet iemand laten komen om foto´s te maken. doen ze bij ons op stal ook als de paardjes moeilijk laden. kost bij ons niet veel meer als zelf rijden. dan weet je wat. tis overduidleijk dat er iets op doet ze loopt niet fijn en zou persoonlijk ook niet meer met haar in de zware cirkel gaan als het zand los is. los zand is hele zware belasting.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 19:16

De kliniek waar wij altijd heen gaat heeft geen mobiele apparatuur. Dan zou ik bij iemand anders moeten gaan die het voor zich zelf doet, die heeft wel mobiele apparatuur. Ga straks even kijken op internet wat hier in de buurt daarvoor de mogelijkheden zijn.

De longeercircel is zo idd zwaar, helaas.
Ze is er maar enkele minuten ingeweest en nu niet meer. Ze liep een paar dagen zuiver aan de hand op het harde dus ben in de rijbak(goede bodem) even gaan kijken. Stukken helemaal zuiver en dan tussendoor een onregelmatige/hink pas... Het lijkt naar mijn idee wel stukken beter al

Tinker11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:23

Ik zou zeggen scheef bekken.. Mijn paard heeft dat meerdere malen gehad en liep hetzelfde.. Laat eens een fysio kijken! Dat hielp bij mijn paard altijd heel goed en ze kon daarna veel makkelijker bewegen wqardoor ze ook veel voorwaartser was

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:37

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 19:43

Zal straks als ik thuis ben even kijken op de website Ireen_.
Fysio of osteo komt er zoiezo niet voordat ik een diagnose heb, of ze iets heeft en zo ja wat.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 20:15

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:19

Mag ik vragen waar jouw paard het wondje heeft zitten?
Mijn paard had namelijk ook lange tijd een mysterieus wondje aan het achterbeen, aan de zijkant van haar hak. Ik hoefde er maar naar te wijzen of madame haalde uit, helemaal niets voor haar. Zelf dacht ik ook aan een trap, dat kan gebeuren, maar het wondje bleef maar opengaan.
Nu staan mijn paarden overdag in de paddock en een groot gedeelte daarvan is verhard. Wat blijkt: madame gaat hier fanatiek rollen en doet hierop ook haar middagtukje! Bij het opstaan schuurt ze met haar achterbeen over de grond, met het gevolg dat haar wondje (weer) opengaat. Waarom ze dit doet is mij een raadsel, de paddock is groot en voorzien van genoeg schoon zand, zowel los als iets harder.
Misschien heb je hier iets aan? Ik kan me namelijk voorstellen als jouw paardje ook haar tukkie op de harde ondergrond doet dat ze daar ook stram/stijf van kan worden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 20:21

suffie schreef:
Mag ik vragen waar jouw paard het wondje heeft zitten?
Mijn paard had namelijk ook lange tijd een mysterieus wondje aan het achterbeen, aan de zijkant van haar hak. Ik hoefde er maar naar te wijzen of madame haalde uit, helemaal niets voor haar. Zelf dacht ik ook aan een trap, dat kan gebeuren, maar het wondje bleef maar opengaan.
Nu staan mijn paarden overdag in de paddock en een groot gedeelte daarvan is verhard. Wat blijkt: madame gaat hier fanatiek rollen en doet hierop ook haar middagtukje! Bij het opstaan schuurt ze met haar achterbeen over de grond, met het gevolg dat haar wondje (weer) opengaat. Waarom ze dit doet is mij een raadsel, de paddock is groot en voorzien van genoeg schoon zand, zowel los als iets harder.
Misschien heb je hier iets aan? Ik kan me namelijk voorstellen als jouw paardje ook haar tukkie op de harde ondergrond doet dat ze daar ook stram/stijf van kan worden.

ook op die plek heeft ze dat wondje. Momenteel weer dicht aan het gaan en is ook oppervlakkig en klein. Maar zit er wel al maanden.
Kan idd dat ze op het harde dut, al hoewel er ook veel zand is wat ze als relaxd plek gebruiken.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 18:19

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:25

Ook daar loopt ze niet erg fijn vanachter, heel terughoudend en stijf, succes.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:06

bigone schreef:
Ook daar loopt ze niet erg fijn vanachter, heel terughoudend en stijf, succes.

Klopt. Dinsdag ook nog de smid iig! Ben benieuwd een zweer heeft ze vaker gehad hoop dat dat het is. Dat is goed te behandelen.