Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
merrieveulen schreef:@ Eline, nee heb je ook gelijk in, het is logisch dat hij niet met veel bombarie en schwung door de wei gaat. misschien kijk ik té kritisch (is een bekend kwaaltje van mij...). bovendien is en blijft het een shet, geen arabier.
Focussed schreef:Ik heb niet echt het idee dat het uit de schouder komt..
Als ik zo naar het filmpje kijk zie ik dat hij rechtuit redelijk loopt maar in de wending echt kreupel loopt. Hij valt daarbij op het rechterbeen en linksom is hij kreupeler dan rechtsom. Ik vind het absoluut geen "hupjes", in de wending loopt hij gewoon echt kreupel.
singasong schreef:Ik heb alleen de beginpost van TS gelezen en de filmpjes bekeken. Ik zie eigenlijk meteen dat het probleem in de achterhand zit. Wss vanuit de heup of SI gewricht. Zou i.i.g. hem niet meer longeren of elke andere vorm van trainig geven voordat je precies weet wat er aan de hand is.
morelia schreef:Pony loopt zeker niet lekker zowel voor als achter niet, maar niemand hier heeft röntgenogen. Zelfs een DA kan niet direct zeggen waar het zit als ze hem zien lopen. Het kan artrose zijn, het kan een peesplessure zijn of verzuring. Ook kan het dus weer zo zijn dat er opnieuw ontstekingreacties in het lichaam zitten zoals eerder het geval is geweest. Ik ben overigens wel benieuwd wat de oorzaak de laatste keer was?
Hoe dan ook wij kunnen niet meer dan gissen. Ik ben benieuwd wat ze in de kliniek zeggen. Hou je ons op de hoogte?
Eliine schreef:[Waar zie je dit precies aan dan? Hij is in de afgelopen 2 jaar 2 maal behandeld door een osteopaat en zeer recent 2 maal door een masseur. Natuurlijk kan er iets terug gekomen zijn, maar ben erg benieuwd waar je het aan ziet?
Hij staat nu sinds 2 weken weer volledig op rustVolgende week vrijdag gaan we naar de kliniek.
singasong schreef:Omdat hij zijn rug vasthoudt en heel stijf met zijn achterbenen is, maakt de beweging niet af.
Ik hoop voor je dat ze in de kliniek raadt weten. Zo niet, vraag dan eens advies bij Steffi vd Laarse. Zij is holistisch DA (doet ook acupunctuur en is chiropractor) en werkt met een Lecherantenne. Zij kan je met zekerheid zeggen wat het probleem is en waar het zit, zonder ingewikkelde onderzoeken.
Agnes75 schreef:Is er naar de hoeven gekeken? Om te controleren op zwakke sesambeentjes, hoefkatrol en/of andere ontstekingen in de hoef?
Overigens draagt een paard wat niet verzameld gereden wordt, een groot deel van zijn gewicht op de voorhand. Het is logisch dat als daar wat hapert, het paard het moet compenseren met de rest van zijn lichaam. En dat zie je ongetwijfeld terug in de beweging van de rest van het lijf.
singasong schreef:Eliine schreef:[Waar zie je dit precies aan dan? Hij is in de afgelopen 2 jaar 2 maal behandeld door een osteopaat en zeer recent 2 maal door een masseur. Natuurlijk kan er iets terug gekomen zijn, maar ben erg benieuwd waar je het aan ziet?
Hij staat nu sinds 2 weken weer volledig op rustVolgende week vrijdag gaan we naar de kliniek.
Omdat hij zijn rug vasthoudt en heel stijf met zijn achterbenen is, maakt de beweging niet af.
Ik hoop voor je dat ze in de kliniek raadt weten. Zo niet, vraag dan eens advies bij Steffi vd Laarse. Zij is holistisch DA (doet ook acupunctuur en is chiropractor) en werkt met een Lecherantenne. Zij kan je met zekerheid zeggen wat het probleem is en waar het zit, zonder ingewikkelde onderzoeken.