Shetlanders met hoefijzers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:57

Citaat:
En wat laat jou voor dat stukje over de weg geen hoefschoenen om te doen? Waarom de keuze voor ijzers in jouw geval Joycie? Ik heb hier ook geen bak in de buurt (uuh ja heb ik wel, maar die is verre van te gebruiken in deze periode..), bos is 20 minuten stappen (met wat draf 10 tot 20 minuten) over de weg. Voor mij absoluut geen reden om ijzers te nemen voor mijn pony's.

Omdat ik persoonlijk hoefschoenen waardeloos vind. Ik heb al 4 soorten geprobeerd maar niks past, word uitgetrapt, gaat draaien etc etc (erg handig als je aan het mennen bent in je uppie) en het kostte mij iedere keer mijn rug die al stuk is. Die investeringen ben ik zat ik wil graag lekker kunnen rijden zonder zorgen.
Ik heb nu geinvesteerd in een cursus bekappen van PN, ondanks dat de hoeven echt zijn verbetert kan ik echt niet elke dag mijn rondjes over de straat rijden. Ja hier is de polder voor 99% geasfalteert. De 1% berm is de laatste twee jaar voor 0,5% voorzien van die fije uitglij tegels. Dus je raad al wat over blijft. En het weiland is dit jaar niet voor mennen bruikbaar dus ik heb geen andere keus dan fulltime asfalt.
Verder niet getreurd want mijn paard loopt altijd buiten, krijgt geen suikerbommen te vreten en vreet goed kuilgras.

Dus ik sluit niet uit dat ik komend jaar 1 of 2 rondjes ijzers doe. Ik ben er voor het paard maar het paard is er ook voor mij. Ik heb er al eentje om naar te kijken en 2 word gewoon te veel. Ik wil mijn dier graag gebruiken.

R00s

Re: Shetlanders met hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:10

Ik heb zelf mijn pony op ijzers staan betaal per keer 50 euro voor rondom bekappen en beslaan (:

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:06

Cowgirl schreef:
Ik ben er voor het paard maar het paard is er ook voor mij. Ik heb er al eentje om naar te kijken en 2 word gewoon te veel. Ik wil mijn dier graag gebruiken.

Mooi gezegd :j Zo zie ik het inderdaad ook.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:58

ik men blootvoets en merk ik dat de pony te kort word gaan de hoefschoenen weer aan

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:45

Mijn shet heeft nu onlangs ook ijzers op omdat ik veel op de weg ga en
haar hoeven worden veel te kort.
En ze begon haar achterste hoeven naar binnen te zettn omdat ze te
kort zijn. Ze heeft de kleinste ijzers maar nu begint ze haar hoeven al wat
rechter te zetten Ik zou ook geliefst zonder rijden want het kost me 75 euro

lovechica123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:35

probeer en als het niet goed gaat afhalen

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:14

bij mij staat er 1 op ijzers (7x0 ) en mijn andere shet loopt op zijn blote voeten.
Mijn hengst heeft een afwijking door verwaarlozing en is daarom al op zijn 2e jaar op ijzers gezet.
Hij loopt er prima mee heeft ook een tijdje zonder ijzers gestaan puur kijken hoe dat ging maar toen kreeg hij toch weer last van zijn been (hij slijt hem scheef af) weer op ijzers en het probleem was weer over.

Mijn andere shet heeft wat dat betreft perfete voeten, slijt ze zeer netjes recht af en niet te veel.(hij gaat maar eens in het halfjaar een vijl langs meer niet).

Bij mij kost het 10 euro rondom (kosten ijzers) dit komt omdat mijn vriend hem doet zijn normale prijs is 80 voor rondom

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:13

Mocht het toch niet werken zonder ijzers, dan zijn er binnenkort van Cavallo ook hoefschoenen voor Shetlanders, goed voor 1000 km.
Verwacht in mei.

ksmit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:35

Die van mij kan er niet zonder heb geen flauw idee hoe duur dat betaalt mijn moeder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:36

Oud topic, hier een slotje.