Citaat:En wat laat jou voor dat stukje over de weg geen hoefschoenen om te doen? Waarom de keuze voor ijzers in jouw geval Joycie? Ik heb hier ook geen bak in de buurt (uuh ja heb ik wel, maar die is verre van te gebruiken in deze periode..), bos is 20 minuten stappen (met wat draf 10 tot 20 minuten) over de weg. Voor mij absoluut geen reden om ijzers te nemen voor mijn pony's.
Omdat ik persoonlijk hoefschoenen waardeloos vind. Ik heb al 4 soorten geprobeerd maar niks past, word uitgetrapt, gaat draaien etc etc (erg handig als je aan het mennen bent in je uppie) en het kostte mij iedere keer mijn rug die al stuk is. Die investeringen ben ik zat ik wil graag lekker kunnen rijden zonder zorgen.
Ik heb nu geinvesteerd in een cursus bekappen van PN, ondanks dat de hoeven echt zijn verbetert kan ik echt niet elke dag mijn rondjes over de straat rijden. Ja hier is de polder voor 99% geasfalteert. De 1% berm is de laatste twee jaar voor 0,5% voorzien van die fije uitglij tegels. Dus je raad al wat over blijft. En het weiland is dit jaar niet voor mennen bruikbaar dus ik heb geen andere keus dan fulltime asfalt.
Verder niet getreurd want mijn paard loopt altijd buiten, krijgt geen suikerbommen te vreten en vreet goed kuilgras.
Dus ik sluit niet uit dat ik komend jaar 1 of 2 rondjes ijzers doe. Ik ben er voor het paard maar het paard is er ook voor mij. Ik heb er al eentje om naar te kijken en 2 word gewoon te veel. Ik wil mijn dier graag gebruiken.