Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ponylies schreef:mijn beesies die ik rijd hebben het prima naar hun zin in de molen ze rennen bokken en galloperen er in rond ,
en ook 20 andere paarden die ik ken

20 minuutjes per week kan geen kwaad.
sheela schreef:Op de stal waar ik werk, gaan zelfs de jaarlingen al regelmatig in de stapmolen. Voor ongeveer 15-20 minuten. zoals nu in de winter kunnen ze niet de weide op, want die zijn heel nat en dan lopen ze alles kapot. En hebben dan van het voorjaar geen weide meer. De jonge paarden gaan meestal 's morgens los in de binnenbak en 's middags even aan de stapmolen. Ik weet niet of het slecht is. Zo krijgen ze wel hun beweging. En zolang je het niet al te lang doet, denk ik niet dat het belastend is. Stilstaan is denk ik dan veel meer belastend. Als in april de weides weer opengaan, staan ze de hele dag op de wei. Er zijn inderdaad volwassen paarden die de molen niet echt leuk vinden. Maar ik zie er genoeg die vrolijk bokkend en springend door de molen gaan. En die met hun oortjes naar voren erin en eruit gaan. Het is wel geestdodend, maar dat is longeren net zo. (in mijn ogen).
Mizsz_Kitty schreef:beter in de stapmolen, dan helemaal niet naar buiten.
Maar als je de puntjes van Barcelona neemt, dat kan ook allemaal gewoon met de eigenaar.
Ik stap gewoon 15 minuten warm, en stap ook zeker zolang uit. Als het koud is gewoon dekentje op en gaan. Ook na het wassen kan ik er zelf mee gaan lopen.
Vind het vooral een ding voor het gemak van de eigenaar.
Maar nogmaals, als de optie is, hele dag op stal of half uur/uurtje in stapmolen, dan de molen.
Mizsz_Kitty schreef:haha dat is zeker net zo goed voor eht baasje.
Is idd handig, maar weet niet of een paard het echt leuk vind...

Cowgirl schreef:Iemand had het over het gevaar bij gebruik van een stapmolen. Mensen hier laten de molen gewoon draaien en halen dan hun paard eruit of zetten die erin. Dat vind ik echt gevaarlijk. Kleine moeite om hem even aan en uit te zetten.
midgie schreef:een stal is eenzame opsluiting , dat wil je toch zelf ook niet???