sharontucker schreef:oke het ophalen zou dan geen probleem meer zijn.. maar het inslapen dan wel?
Hoezo zou inslapen een probleem zijn?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quartel schreef:jeetje.....er is niet eens een DA bij geweest!!!
Wie zegt dat dit dier dood MOET?
Ik vind het nogal een verhaal hoor als ik eerlijk moet zijn.
Kussentjes laten niet los van bevangenheid!
Als het al bevangenheid is he?
iedereen hier is druk met het afvoeren van een shet die dood moet maar niemand vraagt zich af of de eigen bevindingen kloppen
Maar goed....wie ben ik
iedereen hier is druk met het afvoeren van een shet die dood moet maar niemand vraagt zich af of de eigen bevindingen kloppen
Maar goed....wie ben ik
Maar goed....wie ben ik
Elin_ schreef:Ja ,maar als TS haar moeder het niet eens goedvind om in een NOOD situatie waar paardje ontzettend lijd (hoefbevangen heid of niet ) iets anders mag betalen .. zou ik al helemaal niet zelf gaan aanproberen.
Al is het niet zo hefttig ,moet toch DA bij komen , moet toch behandeld worden.
Als niemand dit wilt of kan betalen kan het paardje beter ingeslapen worden.
quartel schreef:Elin_ schreef:Ja ,maar als TS haar moeder het niet eens goedvind om in een NOOD situatie waar paardje ontzettend lijd (hoefbevangen heid of niet ) iets anders mag betalen .. zou ik al helemaal niet zelf gaan aanproberen.
Al is het niet zo hefttig ,moet toch DA bij komen , moet toch behandeld worden.
Als niemand dit wilt of kan betalen kan het paardje beter ingeslapen worden.
aan bevangenheid kan je zelf al heel veel doen voor nog geen 10 euro per maand hoor!!!!
Is niet meer dan een zaak van er goed voor zorgen, en dat zou de eigenaar gewoon moeten doen he?
waarom fotos maken als je nu al zelf in kan grijpen op een niet te moeilijke manier????
Foto`s gaan het dier niet helpen maar een dieet en een peodertje van nog geen tientje wel.
maar ja, misschien is het makkelijker het maar dood te maken
quartel schreef:aan bevangenheid kan je zelf al heel veel doen voor nog geen 10 euro per maand hoor!!!!
Is niet meer dan een zaak van er goed voor zorgen, en dat zou de eigenaar gewoon moeten doen he?
waarom fotos maken als je nu al zelf in kan grijpen op een niet te moeilijke manier????
Foto`s gaan het dier niet helpen maar een dieet en een peodertje van nog geen tientje wel.
capopjekop schreef:quartel schreef:aan bevangenheid kan je zelf al heel veel doen voor nog geen 10 euro per maand hoor!!!!
Beetje kort door de bocht deze reactieWil je het goed doen dan kost het nu eenmaal geld. Het is van levensbelang dat de voetas van de pony weer goed wordt gezet en daar zijn foto's nu eenmaal onmisbaar voor. Pijnstillers en onstekingsremmers kosten ook geld. Daarnaast is een goed dieet belangrijk en beweging. Maar beweging kan alleen als het dier pijnvrij kan bewegen. Mijn shet is ook een jaar bevangen geweest, ondanks begeleiding van de dierenarts en smid. Toch konden we de pijncircel niet doorbreken, daar is achteraf gezien een hoefijzertje voor nodig geweest (bezoek kliniek, foto's, ijzers a 370 euro). Daarna is de pony helemaal opgeleefd en kon weer lopen. Toen ging het erg snel opwaarts. Dus als het een beetje een ernstig gevalletje is kom je er niet enkel met van het gras af en een poedertje
Als je bij voorbaat al geen geld heb voor de dierenarts dan is weggeven of inslapen imo de vriendelijkste oplossing, terwijl ik juist iemand ben die alles wil redden
Asperines heb ik ook gebruikt, werkte onvoldoende...
quartel schreef:zonder de AB en foto`s kan je het ook redden hoor.
Zoals gezegd....de foto`s zullen het dier niet gaan helpen.
Als er dan niet veel geld is dan is de asetylzuur tenminste nog iets he?
shilady schreef:Nee maar je kan wel zorgen dat je de voetjes wat koelte geeft omdat die op het moment van bevangenheid heel warm zijn en pijnlijk.
Vaak word er ook zand in de box vd pony gedaan en dat goed nat maken dan staan de voetjes constant in lekker koud zandMaar het dieet van alleen wat hooi is ook belangrijk
Het geneest niet op die manier maar het neemt een klein beetje pijn weg .
Als het mijn verzorgpony was kon het geld me even niet schelen het dier lijd en als jij geld hebt maar je doet er niks aan ben je in mijn ogen ook schuldig aan dierenleed !
shilady schreef:Nee maar je kan wel zorgen dat je de voetjes wat koelte geeft omdat die op het moment van bevangenheid heel warm zijn en pijnlijk.
Vaak word er ook zand in de box vd pony gedaan en dat goed nat maken dan staan de voetjes constant in lekker koud zandMaar het dieet van alleen wat hooi is ook belangrijk
Het geneest niet op die manier maar het neemt een klein beetje pijn weg .
Als het mijn verzorgpony was kon het geld me even niet schelen het dier lijd en als jij geld hebt maar je doet er niks aan ben je in mijn ogen ook schuldig aan dierenleed ! En idd het poedertje was helemaal niet duur
quartel schreef:ja, ik heb ook ervaring met gekantelde hoefbenen en riep er ook altijd gelijk een DA bij.....
dat kost ook veel maar......als je dat niet hebt moet je dan maar en jaar lang niets doen????
Dan kan je op zijn minst toch even de goedkopere dingen proberen???
En inderdaad, voor het dier zal het beter zijn ingeslapen te worden dan bij deze eigenaar te blijven, dat is waar.
Maar jeetje........wat een idioot gedrag van de eigenaar zeg!!!
shilady schreef:Als het mijn verzorgpony was kon het geld me even niet schelen het dier lijd en als jij geld hebt maar je doet er niks aan ben je in mijn ogen ook schuldig aan dierenleed ! En idd het poedertje was helemaal niet duur