Ervaringen hoefschoenen gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Ervaringen hoefschoenen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:18

Dan willen we wel foto's zien van het kleurtje straks :D

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:28

Je hebt ze inmiddels al besteld, maar ik wilde toch nog even mijn ervaringen delen :D
Ik heb ook de Renegades en ik vind het hele fijne schoenen! Mijn paard liep er zo op weg en vindt het nooit een probleem als ik ze bij hem aantrek.

De schoenen blijven goed zitten (ook in de modder). Echter moet ik er wel opletten dat zn hoeven redelijk gelijkmatig blijven, dus niet scheef afslijten oid, dan willen ze nog weleens gaan draaien.

Ben benieuwd naar je kleurtje en ik hoop dat jij en je paard er een hoop plezier aan gaan beleven! :))

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 19:59

Ik heb de bronskleur besteld. Lekker opvallend kleurtje. Ik zal zeker even foto's maken als ik ze heb.
Wat me nog wel zorgen baart is de maat. Ben daarin maar even afgegaan op de mening van de expert. Als ze niet passen mogen ze terug, dat is het punt niet, maar dan wel jammer als je langer moet wachten.

Bedankt voor je ervaring Jenn, altijd welkom.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:48

Ben al jaren ontzettend tevreden over mijn Easyboots Epic. Voor mijn jonge paardje zit ik te ook te denken aan Renegades, als jullie over een paar maanden de ervaring willen delen heel graag.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:16

HannahFrouk schreef:
Van Marquis lijkt me wel handig dat er losse onderdelen bij verkrijgbaar zijn.
Ik ben nu aan het informeren voor Renegades.

Paard is vanmiddag bekapt en maat opgenomen. Ik zou maat nul moeten hebben. Blijkbaar is voor Renegades de breedtemaat bepalend (wist ik niet).

DFat was ook de reden dat ik destijds voor de marquis gekozen had.
Andere optie was de equiboot maar toen vond ik dat ijzerdraadje al niks eigenlijk + dat er zo'n enorm ding op de voorkant van de schoen zit. Ik was bang voor verwondingen bij aantikken.

Maar ben beneiuwd naar je renegades over een paar weken.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 09:46

Dat ijzerdraadje met clip op de voorkant vind ik ook maar niks. Renegades hebben trouwens wel een draadje maar dat zit verborgen. Op de website van Renegade staat hoe je ze voor het eerste gebruik moet aanpassen. Ik hoop dat ik daar goed uit kom (ben daar niet zo handig in). Iets met een imbussleuteltje (hmmm, mijn laatste Ikea-ervaring met imbussleutels was niet geweldig ... >;) ). Het staat gelukkig wel heel duidelijk uitgelegd met foto's en filmpjes.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:10

Ik heb gisteren ook gerpobeerd om het draadje te verstellen bij de Renegades, dit gaat vrij eenvoudig maar ik had niet het juiste formaat inbusje in huis, dus vandaag even verder.

Ik heb bij de Epics nooit problemen gehad met de grote metalen sluitingen, wel heb ik ze vervangen door een ander type sluiting die je los kon bijbestellen, de schoenen gaan makkelijker aan en de sluitingen zijn makkelijker dicht te doen en gaan ook niet meer open dus geen splitpen meer nodig.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:14

Wordt die imbussleutel niet bijgeleverd dan? Beetje krenterig :=
Dan kan ik er maar beter vast eentje gaan zoeken.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:23

HannahFrouk schreef:
Wordt die imbussleutel niet bijgeleverd dan? Beetje krenterig :=
Dan kan ik er maar beter vast eentje gaan zoeken.

nee het is geen Ikea :+ , maar had wat mij betreft wel gemogen voor dat geld. Ik zal je wel even laten weten welke maat je moet hebben, is echt iniminie hoor, 2 mm of zo.

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:08

Ik heb wel een inbussleuteltje erbij gekregen hoor en ook nog een paar reserveonderdelen. :)
Stuk of 4 rubbertjes en 2 nieuwe klittenbandsluitingen. Dus ik neem aan dat die er gewoon bijhoren. Voor dat geld mag dat ook wel :P

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:23

Klopt ik heb niet goed gekeken, in het zakje met de reserveonderdelen zat ook een iniminie inbussleuteltje, iuk ga ze vanmiddag even verstellen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 10:59

scheelt alweer ;-)

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:29

We zijn wat weekjes verder en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de renegades je bevallen. Of ze goed passen, niet draaien en of je ze niet snel verliest etc.

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:15

Ik denk dat ze ze nog niet heeft, aangezien we pas een week verder zijn en de levertijd 2-3 weken is :P

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 13:21

Nee, ze zijn nog niet binnen hoor! Het is pas een krappe week geleden dat ik ze besteld heb!
Dus het duurt nog even denk ik.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 13:28

Nou, ze zijn binnen, ik ga ze van't weekend pas maken (hopelijk passen ze) en een klein ritje ermee maken natuurlijk.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:52

Veel plezier met testen, bij bevallen ze prima tot nu toe. Vorige week echt goed getest in het bos, met blubber en ongelijke paden en boomwortels en ze bleven prima zitten in alle gangen. Ik heb nu voor achter een paar Easyboot Gloves binnen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 14:26

Ik hoop dan maar dat ze mij ook goed gaan bevallen.
Moet eerst nog even uitzoeken hoe ik ze precies moet afstellen. Er zit wel een ieniemienie imbus sleuteltje bij. (ik ben er nooit zo handig in, om iets af te stellen).

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:50

Is er ook iemand die springt met de hoefschoenen? (Ik bedoel echt wedstrijden) Ik heb één paard die een ontzettende hekel heeft aan de hoefsmid (ijzers). Maar op blote voeten gaat ook slecht in het outdoor seizoen... Ik dacht misschien zou dit een oplossing zijn maar heb nog nooit iemand op wedstrijd gezien.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:53

HannahFrouk schreef:
Dat ijzerdraadje met clip op de voorkant vind ik ook maar niks. Renegades hebben trouwens wel een draadje maar dat zit verborgen. Op de website van Renegade staat hoe je ze voor het eerste gebruik moet aanpassen. Ik hoop dat ik daar goed uit kom (ben daar niet zo handig in). Iets met een imbussleuteltje (hmmm, mijn laatste Ikea-ervaring met imbussleutels was niet geweldig ... >;) ). Het staat gelukkig wel heel duidelijk uitgelegd met foto's en filmpjes.

Mag ik je even vragen waar dat filmpje staat?? En die foto's, want zoek me rot, maar kan ze niet vinden ;(

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 17:07

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:23

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:58

ik heb zeer goede ervaringen met Renegades, super schoenen...... ik heb er een paar te koop staan! zie mijn onderschrift

(ik verkoop ze omdat mijn haflinger hoefbevangen is en speciale zolen moet, de renegades staan nu dus in de kast)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:44

Ben wel nieuwschierig hoe ze bevallen TS? :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 20:26

Nou het afstellen bevalt voorlopig al NIET :( :( :(
Volgens mij is de zoolmaat goed maar de rest te wijd en verder afstellen gaat niet.
Het zou leuk zijn als de verkoper eens wat op mijn mail laat horen, want zo heb ik er ook geen fluit aan als ze in de kast liggen.

(not amused :( :( :( )