Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horseware schreef:Citaat:De DA adviseerde rust, koelen en als de zwelling goed was afgenomen weer rustig opbouwen
Oei, gevaarlijk advies (zoals je inmiddels helaas zelf ook hebt ervaren)!
De zwelling kan namelijk allang verdwenen zijn en de kreupelheid (als die er al was) ook, maar dat zegt nog niets over de staat van de pees. Dat is juist zo gevaarlijk aan peesblessures: het lijkt op een gegeven moment alsof je er bent en weer kunt beginnen terwijl de pees nog lang niet hersteld is.
Tjuppie schreef:Nee hoor melaniepk, TS kent haar paard het beste, dus als hij gewoon rustig is binnen, is dat nog altijd het slimste. Paddock moet wel echt 3,5 bij 3,5 zijn, anders kunnen ze nog prima maf doen (dwz bokken op de plek of toch proberen te draven).
Maar of we hier nou over moeten gaan discussieren?
mazzeltje schreef:Ik snap er geen bal van hoor, een peesblessure kun je gewoon meteen zien op een echo.
Ik ga altijd naar Bodegraven en Sander doet echo's en die kan echt wel beoordelen wat daar gaande is.
Splash_ schreef:Ik herken het deels. Echt zekerheid krijg je pas met een scan, bij mij bleek het zijn griffelbeen te zijn die een tik had gekregen. Was ook niet warm, liep geen pas kreupel, wel een bult......
Qizz schreef:Oke... Fijn!
Las net dat ze het ook vaak weghalen.. Operatief. Als t mooi gebroken is en hij niet kreupel is en je gewoon mag rijden is dat toch een geluk bij een ongeluk. Liever niet opereren uiteraad.
geerke schreef:misschien is het ouderwets en achterhaald,maar ik bandageerde altijd vroeger als er een paard een peesblessure had...ik smeerde er creme op met but erin.Een creme die eigelijk bedoelt was voor koeien met uierontsteking.Niet meer te koop dat spul,jammer want dat werkte echt heel goed.