Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roselie schreef:Rainmaker is op waterbasis, wat dus betekent dat ook natuurlijk vocht nog in de hoef kan komen. Met vet of olie smeer je zeg maar een laagje erop, waardoor de hoef ook niet meer goed kan ademen.
Lara_Silver schreef:Rainmaker is vrijwel hetzelfde als hoefvocht/hoofmoist. Beide zijn trouwens erg aan te raden daar ze geen olie bevatten maar op waterbasis gemaakt zijn en de hoef dus hydrateren zonder deze af te sluiten.
Roselie schreef:Persoonlijk vind ik Rainmaker toch beter werken als Hoefvocht van NAF. Hoofmoist geen ervaring mee, iemand hier wel?
Dani_ schreef:Waarom zou je het bij willen houden? Wat is er erg aan droge hoeven?
L_bonsai_L schreef:Dani_ schreef:Waarom zou je het bij willen houden? Wat is er erg aan droge hoeven?
heb je de rest van het topic gelezen?
(sommige) paarden krijgen door droge hoeven scheuren in hun hoeven, of er brokkelen stukken van af.
lijkt me niet erg raar dat mensen daar iets aan willen doen, voordat er zoveel af brokkelt dat ze kreupel worden
L_bonsai_L schreef:Dani_ schreef:Waarom zou je het bij willen houden? Wat is er erg aan droge hoeven?
heb je de rest van het topic gelezen?
(sommige) paarden krijgen door droge hoeven scheuren in hun hoeven, of er brokkelen stukken van af.
lijkt me niet erg raar dat mensen daar iets aan willen doen, voordat er zoveel af brokkelt dat ze kreupel worden
jiskaringo schreef:hij gaat maandag weer naar de hoefsmid, maar de hoeven zijn nog netjes(we lopen expres wat vaker op asvalt)
het kan wel kwaad, anders zou ik het niet plaatsen:P ze kunnen als er te veel afbrokkeld, of als het te ver doorscheurt kreupel gaan lopen en erg veel pijn hebben.
Dani_ schreef:jiskaringo schreef:hij gaat maandag weer naar de hoefsmid, maar de hoeven zijn nog netjes(we lopen expres wat vaker op asvalt)
het kan wel kwaad, anders zou ik het niet plaatsen:P ze kunnen als er te veel afbrokkeld, of als het te ver doorscheurt kreupel gaan lopen en erg veel pijn hebben.
Maar droge hoeven is dan niet de oorzaak, dat is een te lange hoefwand.
petitparis schreef:natmaken zonder iets erop te smeren om uitdroging te voorkomen is volgens mijn hoefsmeden het ergste wat er is. want de hoef neemt meer vocht op via de scheuren/barstjes en zet uit en daarna droogte ze weer volledig uit (zon, zand) waardoor de boel terug krimpt en dus verder scheurt